Deel dit artikel
-

Zalando dumpt irritante reclames

Zalando, vorig jaar nog onderscheiden met De Loden Leeuw 2012 voor de meest irritante reclame, gooit het eens over een andere boeg. Vanaf komende zondag is actrice en presentatrice Lieke van Lexmond te zien in de nieuwe tv-commercial van de online retailer.

De commercial maakt deel uit van de najaarscampagne van de online winkel. Lieke zal daarnaast ook te zien zijn op de website en in het magazine van Zalando. In oktober volgt een tweede versie van de tv-commercial.

Het is de eerste keer dat de online retailer met een Nederlandse bekendheid werkt in haar commercials. Het doel van de campagne is echter niet zozeer het vergroten van de naamsbekendheid van Zalando in Nederland. ‘Het gaat ons nu vooral om het informeren van de Nederlanders over ons brede merkenaanbod in elke prijscategorie. Zalando staat voor fashion voor iedereen, voor iedere gelegenheid en voor elk budget.’

Zalando oude stijl:

Deel dit bericht

4 Reacties

Astrid Maria

Is het echt erg om je publiek te irriteren, als het gepaard gaat met bemoedigende bedrijfsresultaten? Die reclames waren tenminste niet mainstream en leidden tot ‘rumour around the product’. En over mainstream gesproken, van Loden Leeuw naar de Loden Last van Lieke… het zou me verbazen als dat bijdraagt aan meer ‘smoel’ voor je toko.

Barbara

Ik vond de reclames van Zalando juist erg grappig! Gisteren zag ik het nieuwe spotje met Lieke en dat was vrij saai. Het was aan het einde wel grappig (het ene meisje: ‘hey kijk eens wie daar is’. het andere meisje: ‘ja, de Zalando-man’), maar toch minder dan de vorige spotjes (met de gillende mensen).

lewis

vond de gillende postcode ook supergrappig! jammer dat ie verdwenen is en plaats maakt voor een irritante bn-er.

Zalandoman

Als de enige echte Zalandoman voelde ik me toch genoodzaakt even te reageren. Ik ben inderdaad ook heel blij met de komst van Lieke van Lexmond.
Het is duidelijk dat over smaak niet te twisten valt. Uit dit artikel en de bovenstaande reacties blijkt al dat de een de oude stijl leuker vindt, en de ander waardeert de frisse wind die Lieke heeft gebracht. Persoonlijk zou ik niet kunnen kiezen tussen de oude en de nieuwe commercials van Zalando.
En voor wie het nog niet weet: vergelijk de commercials maar eens op Zalandoman.nl. Ik ben benieuwd.
Groetjes van jullie fashion vriend!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond