Deel dit artikel
-

Ziggo verliest 40.000 abonnementen

Ziggo lijkt minder in trek. Opnieuw heeft het kabelbedrijf in het afgelopen kwartaal abonnementen verloren, in totaal 40.000. Door de sterke concurrentie, aldus het bedrijf zelf.

Het aantal klanten abonnees van Ziggo daalde daarmee naar 9,7 miljoen. Een deel van het verlies is voor rekening van telefonie- en tv-klanten. Het aantal internetabonnementen nam toe.

Ziggo zegt dat er 7000 klanten minder afhaakten dan een jaar geleden. De komst van het sportkanaal Ziggo Sport zou hebben bijgedragen aan de klanttevredenheid. Voor het derde achtereenvolgende kwartaal neemt ook het aantal nieuwe Horizon TV abonnees met meer dan 100.000 toe.

Het verlies steekt schril af tegen de resultaten van de andere dochters van moeder Liberty Global. In Chili, België en Duitsland kwamen er abonnees bij. Liberty Global rapporteerde een nettoverlies van 369 miljoen dollar op een gestegen omzet van 4,59 miljard.

Een dezer dagen heeft Ziggo opnieuw een prijsverhoging voor al zijn producten aangekondigd nadat KPN dat ook al had gedaan.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond