Deel dit artikel
-

Zoekmarketingbedrijf Marin Software naar de beurs

Het Californische zoekmarketingbedrijf Marin Software, een concurrent van Googles Doubleclick, gaat naar de beurs voor een geschatte waarde van 75 miljoen dollar.

Het bedrijf, dat sinds 2006 bestaat, had een omzet van 32,5 miljoen dollar in de eerste negen maanden van 2012, heeft bijna vierhonderd werknemers in dienst, en heeft regiokantoren in Australie, Frankrijk, Duitsland, Japan, Singapore en Engeland.

Klanten zijn onder meer Razorfish, iProspect, Symantec en ZenithOprimedia. Marin zegt bij te dragen aan ruim vier miljard dollar aan marketinguitgaven.

Het bedrijf heeft in een laatste financiering 78,5 miljoen dollar opgehaald, de beursgang wordt begeleid door Goldman, Sachs & Co., Deutsche Bank Securities, UBS Investment Bank, Wells Fargo Securities en Stifel Nicolaus.

Deel dit bericht

2 Reacties

NilsR

@Redactie: Marin Software is niet zozeer een concurrent van Doubleclick als wel een online dienst om (met name) search marketing campagnes mee te managen.

Redactie Emerce

Daar wordt in de VS kennelijk toch anders over gedacht, Doubleclick werd in de beschouwingen telkens aangehaald.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond