Deel dit artikel
-

Zweedse overnames brillenwinkel Mister Spex

De online brillenwinkel Mister Spex koopt twee Zweedse concurrenten om zijn bereik in Scandinavië te vergroten.

Met de overname van Lensstore en Loveyewear neemt het Duitse Mister Spex twee concurrenten uit de markt. Hoeveel geld met de overnames gaat gemoeid, is niet bekendgemaakt. Directeur Dirk Graber zegt wel dat zijn verwachte jaaromzet groeit naar 48 miljoen euro.

De lenzenwinkel is behalve in Zweden ook actief in Noorwegen en Finland. Loveyewear richt zich enkel op de Zweedse consument.

Onlangs trok Mister Spex zestien miljoen euro groeigeld aan van durfinvesteerders. De brillenwinkel sprak toen de intentie uit om te groeien in Zweden, Engeland en Spanje. In die landen is het inmiddels actief, en in Frankrijk.

Of en wanneer Misters Spex zich ook in Nederland wil vestigen, is niet bekend. Graber zegt wel dat hij actief wil zijn op de relevantste e-commercemarkten van Europa. Nederland is er daar een van. De websites van de grootste offline brillenwinkels in Nederland zijn er vooral op gericht om verkeer naar hun fysieke winkels te genereren. Mister Spex werkt met dit soort partijen samen voor oogmetingen.

Foto: Yuliya Libkina (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond