Deel dit artikel
-

Zynga past gamification toe bij eigen privacyregels

Spelletjesmaker Zynga, onder meer bekend van het populaire FarmVille, heeft een aparte game gelanceerd om gebruikers door het privacybeleid van de organisatie heen te leiden. De gebruiker kan door het spel te spelen enkele munten verdienen die vervolgens ingeruild kunnen worden in de spellen van Zynga.

De layout van het spel, PrivacyVille, lijkt op die van FarmVille. Er wordt onder meer uitleg gegeven over de data die Zynga opslaat, waar en waarom. Aan het eind is er een vrij simpele quiz waar vijf vragen beantwoord moeten worden. Hiermee verdient de gebruiker de virtuele munten. Ook wordt er informative gegeven over hoe de gebruiker zijn eigen informative online kan bewaken.

Als reden voor bijvoorbeeld de toegang die Zynga wil hebben tot informatie op het Facebook-profiel zoals naam, foto’s en vrienden, wordt gegeven dat de games zo het sociale element kunnen vergroten. Ook het opslaan van IP-adres en cookies komen aan de orde.

De gewone privacy policy blijft online staan naast deze game-variant. Het is geen vervanging, zo wordt benadrukt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond