Geplaatst door coMakeIT

coMakeIT introduceert Top Cloud TM

coMakeIT introduceert TOP Cloud™ in Nederland, het nieuwe platform voor het opzetten van een Distributed Software Factory om de groeiende behoefte aan innovatieve software het hoofd te kunnen bieden.

Schaarste aan softwareontwikkelaars stijgt

Door de aanhoudende economische groei en de verdere digitalisering neemt het aantal vacatures in de IT de komende jaren verder toe. Bovendien gaat door de vergrijzing de komende jaren veel ervaren IT-personeel met pensioen. Daarnaast is er onvoldoende instroom uit het onderwijs om in deze vervangingsvraag te voorzien. Hierdoor zal deze schaarste de komende jaren aanhouden, schrijft UWV in de notitie ‘Kansrijke beroepen: waar is de arbeidsmarkt krap?’ Onder druk van digitalisering neemt de snelheid van veranderingen in de IT steeds verder toe. Dit legt een enorme druk op de kennis en kunde van bestaand IT-personeel. Dit alles geldt niet alleen voor traditionele software bouwers, maar ook steeds meer voor niet IT-bedrijven. Door de digitale transformatie wordt elk bedrijf een softwarebedrijf, en gaat daarmee te maken krijgen met bovengenoemde IT-problematieken.

Distributed Software Factory

De enorme druk op, en schaarste aan IT-talent, in combinatie met de toenemende snelheid van technologische veranderingen, vraagt om een andere aanpak van softwareontwikkeling. Het toepassen van het Distributed Software Factory concept kan hiervoor een oplossing bieden.

Het concept bestaat uit een geïntegreerd ecosysteem van mensen, processen en tools voor continue (door-)ontwikkeling en levering van softwareapplicaties. Hierbij spelen geografische grenzen geen rol meer. Het gaat om best practices en talent van over de hele wereld in een naadloos samenwerkend geheel bij elkaar te brengen.

In deze eeuw van grenzeloze innovatie is dit een must voor het opbouwen en vergroten van noodzakelijk concurrentievoordeel.

TOP CloudTM, gebaseerd op meer dan 25 jaar ervaring

Het Team Operations Platform, TOP Cloud™, van coMakeIT is gebaseerd op meer dan 25 jaar ervaring en het opbouwen van best practices in het ontwikkelen van Enterprise software op basis van teams op samenwerkende locaties van klanten met India.

TOP Cloud™ is het unieke platform van coMakeIT voor het opzetten van een Distributed Software Factory. Het is op maat gemaakt en bestaat uit 3 onderdelen.

ACE5, customer onboarding

ACE5, is de customer onboarding methodologie van coMakeIT. Het neemt de klant op een gestructureerde manier stap voor stap door het proces van het bouwen, runnen en perfectioneren van een gedistribueerde softwarefabriek.

ARG (Attract-Retain-Grow)

ARG is het Human Capital Development (HCD) framework, van coMakeIT. Dit is de basis voor het werven, performance management, en talent development van alle mensen en teams in de softwarefabriek. Continue prestaties kunnen niet zonder continue ontwikkeling van de mensen die de prestatie moeten leveren.

JumpStart

JumpStart is een samengestelde set van processen en tools voor het implementeren van Software Factory Automation (SFA). Het is de basis voor continue software levering tegen een constante kwaliteit op het gebied van integratie, deployment en testing.

CEO van coMakeIT Steven ten Napel legt uit: “Om continue te innoveren op IT-gebied, heb je een nieuw manier van kijken op softwareontwikkeling nodig. TOP Cloud TM brengt het beste uit verschillende werelddelen bij elkaar tot een geïntegreerd geheel van naadloos samenwerkende teams, processen en tooling. Bedrijven zijn op deze manier in staat de continue technologische ontwikkelingen te gebruiken als concurrentievoordeel.”