Industry Wire

Geplaatst door 180 Amsterdam

180 Amsterdam ontwikkelt wereldwijde campagne DHL ‘Keep up with the clicks’

Amsterdam 8 juli 2021 – Vandaag start de nieuwe global campagne van DHL ‘Keep up with the clicks‘, waarin het verhaal wordt verteld van de relatief korte geschiedenis van E-Commerce. Centraal staat de menselijkheid van de branche, in een wereld die afhankelijker dan ooit is van E-commerce. In samenwerking met regisseur Martin Krejci creëerde 180 Amsterdam een unieke TV commercial met een voice over van acteur Tom Hollander.

In de TVC neemt Hollander de kijker mee van de allereerste online order midden jaren negentig, naar de flexibele mobiele aankopen van vandaag de dag. ‘Keep up with the clicks’ staat voor de enorme groei die E-tailers over de hele wereld hebben doorgemaakt: van corporates tot kleine creatieve bedrijven en van de Noordpool tot India, wereldwijd was het voor E-tailers een uitdaging om de snelle groei van online orders bij te benen. Terwijl de voice over rijmend, bijna fabelachtig vertelt over de deze groei en de veranderende eisen van de consument, zien we hoe al deze ondernemingen kunnen bouwen op DHL als partner in een roerige tijd vol uitdagingen, maar zeker ook vol kansen en nieuwe mogelijkheden.

John Messum, Creative Director bij 180 Amsterdam zegt vooral de menselijkheid in de branche een centrale plek te willen geven: “DHL staat al sinds het begin in het middelpunt van de E-Commerce. Zij vereenvoudigen de complexe logistiek van online shops voor hun klanten. ‘E-Commerce just clicks’, als alles voor zowel de verkoper als de koper soepel verloopt. Dit eenvoudige idee vormde de inspiratie voor de campagne, die een korte geschiedenis van de wereldwijde E-commerce belicht en laat zien hoe DHL ondernemers overal ter wereld helpt to ‘Keep up with the Clicks’.”

“Door de logistieke complexiteit uit handen te nemen stelt DHL ondernemers in staat om te doen waar ze goed in zijn: het creëren van hun product of dienst.” licht John Pearson, CEO van DHL Express toe: “De pandemie heeft de digitalisering zo ver gedreven dat we de ontwikkeling van bijna een decennium in slechts een paar maanden tijd hebben gezien. Bestaande online winkels zijn gegroeid en tegelijkertijd zijn bedrijven voor het eerst de online detailhandel ingestapt. Onze nieuwste campagne laat zien hoe wij als logistieke experts bedrijven helpen om de groei bij te houden en er op een optimale manier van te profiteren.”

De campagne bestaat uit o.a. een 60-seconden commercial, print, OOH, digital banners en social media assets.

ZIE DE TVC HIER

Creatie:                              Amsterdam 180
Regie:                                 Martin Krejci
Voice-over:                       Tom Hollander
VFX/Post-Production:    Black Kite
Edit:                                    Marshall Street Editors

180 Amsterdam

Al meer dan 20 jaar ontwikkelt 180 Amsterdam succesvolle marketingcommunicatie campagnes. Het wereldwijde ecosysteem, met een hoofdkantoor in Amsterdam, bestaat uit hubs in Los Angeles, New York en MENA (Midden-Oosten en Noord-Afrika), die samen voor de overtuiging staan dat er niets krachtiger is dan het geven van ‘a fresh perspective’ aan bestaande merken. Het bureau staat bekend om zijn 180 THINKING en werkt samen met zijn klanten aan ideeën richting een betere toekomst. Met wereldwijd zo’n 300 medewerkers, gespecialiseerd in content creatie, data & analyse, social media, design, consultancy en productie, is 180 de plek waar ’s werelds meest creatief ambitieuze mensen, organisaties en merken samenkomen om de wereld niet te zien zoals hij is, maar zoals hij zou kunnen zijn: The world as it could be. Voor meer informatie zie: www.180global.com

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht