Geplaatst door Sway

Sway introduceert kleuren-polsbandje voor social distancing begroeting

Het bedrijf “Sway” heeft een polsbandje ontwikkeld dat aangeeft op welke manier iemand begroet wenst te worden. Met de polsbandjes in de kleuren groen, geel en rood geeft men aan hoe hij/zij staat tegenover het geven van een hand, elleboog of toch liever 1,5 meter afstand wenst te houden. “Sinds deze week is de verkoop gestart, de bandjes zijn erg in trek” aldus Lola Fick, mede-oprichtser van Sway.

Idee achter Sway

Sinds de uitbraak van COVID-19 is ons sociale leven een ware rollercoaster. Het schudden van de hand en het geven van een knuffel wordt afgeraden, de elleboog en 1,5 meter afstand wordt geadviseerd. Lola Fick, oprichtster van het Sway-polsbandje, zag dat de uitbraak van het Coronavirus zowel zakelijk als privé heeft geleid tot ongemakkelijke situaties. “Waar we de eerste weken absoluut afstand hielden, en geen handen werden geschud, zien we dat deze strikte social distancing duidelijk aan het vervagen is. We voelen weer de behoefte aan contact; het schudden van de hand, het geven van een goede knuffel” aldus Fick. “De situatie waarin we momenteel zitten leidt vaak tot ongemakkelijke situaties; de een wil een hand geven, de ander is duidelijk meer gereserveerd of wil het liefst op 1,5 meter blijven”.

Hoe werken de Sway-polsbandjes?

“Met polsbandjes in de kleuren groen, geel en rood kan men zelf aangeven hoe ze in de wedstrijd zitten” aldus Fick. Groen (Hi, high five) geeft aan dat men openstaat voor het schudden van de hand of een knuffel, geel (Yo, elbow) geeft aan dat de gebruiker best binnen de 1,5 meter wil komen, maar dat een elleboog volstaat. Rood (Distance please) geeft aan dat je men graag op 1,5 meter wil blijven en fysiek contact wenst te vermijden. “In deze situatie is er geen goed of fout, iedereen heeft zijn eigen wensen omtrent de situatie rond COVID-19, de bedoeling van de sway-polsbandjes is om ieders wensen daarin op de juiste manier te respecteren” zegt Fick.

Sway in actie met het Rode Kruis

Van iedere geplaatste order op www.sway.nu draagt sway €0,50 euro af aan het Rode Kruis. “Op deze manier houden we rekening met elkaar, én houden we rekening met de mensen die hun eigen prioriteiten dag in dag uit aan de kant zetten, om de wensen van een ander in vervulling te zien gaan” besluit Fick.