41% van de Nederlanders ziet af van hotelboeking als gewenste betaaloptie niet beschikbaar is

Amsterdam, 24 september 2024 – Betaalvoorkeuren spelen een grote rol bij het boeken van een hotelverblijf. Vier op de tien Nederlanders (41%) heeft wel eens een hotelboeking afgebroken omdat de gewenste betaaloptie niet beschikbaar was. Dat is niet de enige uitdaging waarmee hotels te maken hebben: zorgen over fraude en de opkomst van technologie veranderen de manier waarop consumenten en hotels omgaan met betalingen en het boeken van verblijven. Dit blijkt uit onderzoek van financieel technologieplatform Adyen. Voor consumenten is het cruciaal dat hen een veilige en gebruiksvriendelijke betaalmethode wordt aangeboden. Als de voorkeursbetaalmethode niet beschikbaar is bij een online betaling, zet maar liefst driekwart van de Nederlanders (76%) de aankoop niet door. Technologie speelt een steeds grotere rol Toch blijft de menselijke factor belangrijk. Bijna de helft van de gasten (45%) verkiest nog steeds een persoonlijk gesprek met een medewerker bij het inchecken boven geautomatiseerde systemen. Slechts 16% ziet graag een volledige ‘human-free’ check-in. Zorgen over fraude blijven hoog Julien Marlier, Country Manager Benelux bij Adyen, benadrukt de uitdagingen en kansen voor horecaondernemers: “De hospitality sector staat voor de uitdaging om continu in te spelen op de veranderende wensen van gasten, van nieuwe technologieën tot voorkeuren in betaalmethoden. Innovatie biedt enorme kansen voor hotels om zich te onderscheiden en de gastervaring te verbeteren. Tegelijkertijd is het cruciaal om waakzaam te blijven voor fraude. Bij Adyen zetten we ons in om zowel gasten als ondernemers te beschermen met de meest geavanceerde oplossingen. Zo kunnen hotels zich richten op waar het echt om draait: een onvergetelijke ervaring bieden.” |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.