Industry Wire

71% van IT-organisaties niet in staat te voldoen aan de groeiende vraag naar applicaties

Rotterdam, 19 november 2014 – Bijna driekwart (71%) van de IT-organisaties heeft niet voldoende middelen ter beschikking om het hoofd te bieden aan de groeiende business vraag naar maatwerk applicaties. Dit blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door Mendix in Noord-Amerika en Europa onder 470 IT- en business professionals. Dit onderzoek toont tevens aan dat deze ‘application delivery gap’ groter zal worden. Organisaties gaan namelijk steeds meer concurreren op basis van applicaties en IT worstelt om dit bij te houden, gebruikmakend van ouderwetse methoden.

Uit het onderzoek blijkt dat er meerdere factoren zijn die bijdragen aan de ‘application delivery gap’. Het toont aan dat de behoefte aan mobiele en klantinteractie applicaties de aanjager is voor de groeiende vraag naar maatwerk business applicaties. Omdat IT-teams geen toereikende mogelijkheden hebben om hier aan te voldoen, loopt de gewenste output achter, laat de performance te wensen over en groeien de achterstanden in ontwikkeling.

“Ondanks dat er genoeg aansprekende voorbeelden zijn als bewijs van het bestaan van deze ‘application delivery gap’ is dit het eerste onderzoek naar de urgentie van het probleem en de obstakels die organisaties tegenkomen op weg naar de oplossing ervan”, aldus Derek Roos, CEO en medeoprichter van Mendix. “De resultaten tonen aan dat organisaties dringend nieuwe applicaties nodig hebben om te innoveren en concurreren binnen de huidige marktbewegingen. Ze missen belangrijke kansen omdat IT het gevraagde tempo niet kan bijhouden.”

Opkomende vraag maatwerk business applicaties
Het onderzoek onthult de groeiende vraag naar maatwerk business applicaties, vooral naar klantinteractie en mobiele applicaties. Dit wordt door respectievelijk 69% en 75% van de respondenten aangegeven. Van degenen die mobiel op de agenda hebben staan, geeft 68% aan dat er behoefte is aan multi-device, multi-channel applicaties in plaats van standalone smartphone of tablet applicaties.

Nederland blijft achter
Echter, de toenemende vraag alleen is nog maar het begin van de gap. Naast de behoefte aan meer applicaties blijkt ook dat de business kortere doorlooptijden verwacht, meer en vaker veranderingsverzoeken indient, én haar betrokkenheid in applicatie ontwikkelprojecten wil vergroten. Nederland heeft moeite om deze ontwikkelingen bij te benen en scoort op het gebied van time to market van nieuwe applicaties en veranderverzoeken beduidend lager dan Noord-Amerika en Europa. Uit het onderzoek blijkt dat in Nederland bij 30% van de organisaties de doorlooptijd voor de ontwikkeling van nieuwe applicaties jaren in beslag neemt. Binnen de andere landen is dit gemiddeld slechts bij 21% van de organisaties het geval. Ook het verwerken van veranderingsverzoeken vergt veel tijd. De Nederlandse respondenten geven aan dat dit in 54% van de gevallen kwartalen of zelfs jaren duurt. Bij de overige landen ligt dat percentage lager met gemiddeld 36%.

Gratis online assesment voor inzicht in delivery gap
Mendix heeft een online assessment ontwikkeld waarmee organisaties hun eigen ‘delivery gap’ in kaart kunnen brengen en deze real time af kunnen zetten tegen vergelijkbare organisaties. Deze gratis benchmark-app is beschikbaar op: www.Mendix.com/AppChasm

Het volledige onderzoeksrapport ‘The App Delivery Chasm’ is te downloaden op: www.Mendix.com/AppChasmReport

———

Over Mendix
Mendix levert het App Platform waarmee organisaties sneller en beter web- en mobiele bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen, integreren en aanpassen aan veranderende processen. Hierdoor is er niet in maanden, maar al in dagen resultaat te boeken en toegevoegde waarde voor de business te realiseren. Mendix heeft klanten als ING, ABN AMRO, TNT Express en Dun & Bradstreet. Meer informatie vindt u op www.mendix.com. Volg Mendix ook op twitter @Mendix

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht