Industry Wire

Geplaatst door RTB House

Aanbevelings-engine van RTB House krijgt update

Aanbevelings-engine van RTB House krijgt update
Resultaten omhoog met 41%

RTB House heeft een update uitgevoerd in haar aanbevelingsmechanisme. Hierdoor worden deep learning en computer visie met elkaar gecombineerd. De nieuwe methodiek maakt het mogelijk om ultra-precieze voorspellingen te doen op het gebied van de behoefte van de website-bezoeker. Uit de resultaten tot zover blijkt dat de aanbevelingen in banner ads tot 41% meer effectiever zijn dan voorheen.

De real-time bidding veiling met gepersonaliseerde retargeting vindt in een heel kort tijdsbestek plaats. Het aanbevelingsmechanisme heeft slechts enkele mili-seconde de tijd om te bepalen welke visual getoond moet worden. De beslissing ‘wat ga ik tonen’ wordt gemaakt op basis van wat de bezoeker recent heeft opgezocht, waarbij rekening wordt gehouden met klikdata, informatie over het product, interessegebieden van de bezoeker, online winkelgedrag en zoek-tactieken. Binnen de zeer beperkte tijd om ‘na te denken’ moet het mechanisme uit miljoenen mogelijkheden de beste content kiezen om zodoende het meest relevante voorstel te doen voor die potentiele koper.
RTB House heeft recent hun deep learning algoritme ge-update waardoor het nog accurater werkt. De uiteindelijke keuze die het mechanisme maakt ten aanzien van de te tonen ad is nu gebasseerd op een volledig spectrum: niet alleen op de patronen van andere bezoekers met een vergelijkbaar winkel-profiel maar ook gebasseerd op wat er eerder getoond is aan die specifieke bezoeker in een ad.
De update die recent werd doorgevoerd heeft al resultaat gehad voor de klanten van RTB House. Bezoekers klikten tot 41% meer op advertenties dan gemiddeld. Deze groei is vooral te zien in sectoren als fashion en webshops met een groot assortiment in diverse categorien. Dat komt met name omdat dit soort websites een eindeloze mogelijkheid kent om cross-categorie aanbevelingen te doen.
Bartlomiej Romanski, Chief Technology Officer RTB House merkt op dat de markt de afgelopen jaren druk bezig is geweest met het ontwikkelen van tools om op 1 of andere manier de menselijke intuities te overtreffen. „Het is ons doel om met retargeting advertenties de online bezoeker optimaal van dienst te zijn en natuurlijk om anderzijds de ads extreem effectief te maken. Het innovatieve aanbevelingsmechanisme dat wij hebben geimplementeerd brengt personalisatie naar een nieuw niveau. Dankzij deep learning was ons mechanisme in staat om te evolueren en zeer bedreven nu bepaalde producten te selecteren om te tonen in de ads. In combinatie met computer visie hebben we nu de mogelijkheid om duizenden afbeeldingen in secondes te analyseren, een patroon te herkennen met grote precisie en vervolgens de aanbeveling voor een unieke bezoeker samen te stellen en aan te passen om iedere kleine verandering in het gedrag van een bezoeker. Het uiteindelijke resultaat is dat conversies omhoog gaan voor onze klanten en dat daarmee een hogere ROI wordt behaald op advertentie-uitgaven.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht