Geplaatst door Klarna

A$AP Rocky en Klarna dagen mensen uit om hun lockdown look achter zich te laten in wereldwijde campagne

New York – Stockholm, June 9, 2021 – Klarna, wereldwijd expert op het gebied van smoooth shopping en betalingen, heeft vandaag haar nieuwste internationale samenwerking aangekondigd. A$AP Rocky – muzikant, stijlicoon en ondernemer – gaat samen met Klarna mensen aanmoedigen om zich weer in stijl te kleden, nu de lockdowns wereldwijd versoepeld worden. Rocky, die eerder werd aangekondigd als Klarna’s nieuwste aandeelhouder en CEO voor één dag, is te zien in social content en een korte film van het merk. Hierin is een fragment te horen van de nieuwe track van A$AP Rocky die pas later deze zomer uitkomt. Het nummer is gericht op het inspireren van mensen om hun gevoel voor stijl weer te ontdekken.

“Het is niet aan mij om te bepalen wat mensen moeten dragen of hoe ze het moeten dragen. Ik help Klarna echter graag met het creëren van een centrale plek waar mensen hun eigen stijl kunnen herontdekken. Het bieden van dergelijke fashion inspiratie sluit goed aan bij de adviserende rol die ik al jaren heb in de fashionwereld,” zegt A$AP Rocky.

Lockdown looks weer in de kast

Klarna heeft wereldwijd een consumentenonderzoek* uitgevoerd gericht op het shopgedrag van consumenten ten tijde van de lockdown. Hieruit blijkt dat mensen anders zijn gaan shoppen: 65% geeft aan dat de pandemie hun shopgedrag heeft veranderd. Het updaten van hun garderobe had voor 61% van de Nederlanders in het afgelopen jaar dan ook geen prioriteit. Mensen wachten tot de pandemie voorbij is, voordat ze gaan investeren in een nieuwe kledingcollectie. Nu de versoepelingen zo snel gaan, zal de zogenaamde ‘lockdown look’, waaronder joggingbroeken en pyjamas, echter snel in de kast verdwijnen en komen items als jurkjes en overhemden weer tevoorschijn. Sterker nog, 65% van de ondervraagden in het onderzoek is van plan om de schade in te halen en nog meer dan voor de pandemie aandacht te besteden aan hun outfit. En daar gaat Rocky, samen met Klarna, bij helpen.

Mensen ontwaken uit fashion winterslaap…

“Na een uitdagend jaar, begint de wereld langzaam weer op te krabbelen. Het is tijd om weer te gaan genieten van het gevoel dat je krijgt als je jezelf goed en stijlvol kleedt,” zegt David Sandström, CMO van Klarna. “A$AP Rocky’s innovatieve mindset en zijn onfeilbare gevoel voor stijl en creativiteit, sluiten perfect aan bij Klarna’s activiteiten. Samen willen we ervoor zorgen dat mensen wakker worden uit hun fashion winterslaap en hen aanmoedigen om zichzelf door middel van fashion weer te uiten.”

De campagne is vandaag wereldwijd gelanceerd en loopt tot en met juli op TV, social media, online en DOOH platformen. Je kunt de korte hero film die samen met A$AP Rocky gemaakt is hier bekijken.

* Klarna’s shopping index wordt gecalculeerd op basis van het aantal verkochte items van verschillende typen kleding. De index value representeert het aandeel dat een specifiek item heeft in de totale verkoop, van alle kledingstukken aan het begin van het jaar. De data is van online aankopen met Klarna in Nederland, van januari tot mei 2021.

** Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met onderzoeksbureau Dynata in mei 2021 onder 15 930 respondenten op 3 continenten en 15 landen: de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Canada, Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België, Denemarken, Finland, Noorwegen en Zweden.