Geplaatst door InternetDealer.nl

Abonnementen voor internet en digitale TV steeds populairder

Uit recent onderzoek naar het bestelgedrag van de bezoekers van InternetDealer.nl blijkt dat men in 51 procent van de gevallen kiest voor een alles-in-één (internet, telefonie en televisie) abonnement. Op de 2e plek staan de internet-only abonnementen met 19,6 procent. De 3e plek is voor de internet- en televisie pakketten met een snel toenemend aandeel van 18,4 procent. Internet en telefonie (7,3 procent) en digitale televisie (3,7 procent) staan onderaan de lijst.

Voordelen van alles-in-1 pakketten
De populariteit van de alles-in-één pakketten heeft onder meer te maken met de korting die telecomproviders geven wanneer een klant ervoor kiest om alle diensten bij dezelfde aanbieder af te nemen. Ten tweede is het een stuk eenvoudiger om de telecomrekeningen in één keer te betalen. Maar de populariteit van de alles-in-1 abonnementen is mogelijk nog wel het meest te danken aan het idee van Nederlandse huishoudens om over internet, televisie én een vast telefoonnummer te beschikken. Al zien we dat die laatste gewoonte steeds meer begint af te nemen.

Vaker abonnementen zonder telefonie afgesloten
Klanten van InternetDealer.nl kiezen er tegenwoordig steeds vaker voor om de vaste telefonie te laten vallen. Internet-only abonnementen, maar vooral ook de internet + televisie pakketten, weten steeds meer de voorkeur te winnen over pakketten waar vaste telefonie in verwerkt is. Deze resultaten gaan hand in hand met onderzoek door telecomtoezichthouder OPTA. In het eerste kwartaal van 2013 maakte de toezichthouder cijfers bekend waaruit blijkt dat steeds meer mensen hun mobiele telefoon pakken om te bellen. Binnen 4 maanden bleek het aantal vaste telefonie aansluitingen met 32.000 afgenomen te zijn en werd er 7 procent minder gebeld met de huistelefoon.

Populairste aanbieders
In 29 procent van de gevallen wordt er gekozen voor een alles-in-één pakket van ADSL-, VDSL- en glasvezelprovider XS4ALL. Kabelprovider Ziggo is een goede 2e met 25 procent. Eenzelfde trend is te zien bij de pakketten met internet en televisie, waar XS4ALL met 31 procent net boven Ziggo (28 procent) uitkomt. Verder wordt er in 24 procent van de gevallen voor een internet-only abonnement van XS4ALL gekozen, opgevolgd door KPN (21 procent). Voor internet + telefonie is Online het populairst met 33 procent.

Over InternetDealer.nl
De vergelijkingswebsite InternetDealer.nl is al ruim 5 jaar een feit en valt onder het beheer van fanatieke ontwikkelaars die al 10 jaar ervaring hebben opgedaan met het beheren van websites in de telecombranche. Het doel van InternetDealer.nl is om het de bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken een nieuw abonnement te vinden voor internet, telefonie en / of televisie. Dit wordt onder meer bereikt door bezoekers de mogelijkheid te bieden specifieke abonnementen met elkaar te vergelijken. Daarnaast richt InternetDealer.nl zich actief op de ontwikkelingen van de supersnelle, betrouwbare glasvezelnetwerken die momenteel door heel Nederland worden aangelegd.