Industry Wire

Geplaatst door Dutch Creativity Awards

ADCN kondigt aan de Dutch Creativity Awards (Lampen) terug te brengen naar het voorjaar

Amsterdam, 3 januari 2024 – Vanaf vandaag start de inzending voor de Dutch Creativity Awards. De inzending is ruim 8 weken open. ADCN verplaatst de Awards Ceremony hiermee weer terug naar het voorjaar (red. voor COVID vond deze ook in het voorjaar plaats). De club doet dit om creatieve redenen. “Het jaar aftrappen met het vieren en belonen van het beste werk geeft de juiste energie en inspiratie waar je de rest van het jaar nog wat mee kan, ten opzichte van wanneer het jaar al bijna ten einde is.“ zegt Jouke Vuurmans, ADCN Chair – Global Chief Creative Officer, MediaMonks.

ADVERTISING, DESIGN, CRAFT & NEXT – HET ADCN MODEL

Al sinds de oprichting van de ADCN ligt de focus op het allerbeste werk op het gebied van creatieve commerciële communicatie. In plaats van acht hoofddisciplines, kan er dit jaar op vier disciplines werk worden ingezonden: Advertising, Design, Craft en Next.

Disciplines zoals ‘Business’, lijken simpelweg niet te passen binnen de Awards. Door de jaren heen hebben disciplines als ‘Culture’ en ‘Digital’ (voorheen de Spins) bewezen klaar te zijn om volledig geïntegreerd te worden binnen drie disciplines: Advertising (voorheen ‘Communication’), ‘Design’ en ‘Craft’. Daarnaast ziet ADCN steeds meer creatief werk dat zich richt op het leveren van een bijdrage aan een betere toekomst en maatschappij. Als vierde discipline is daarom ‘Next’ in het leven geroepen. Werk dat voorheen in de ‘Society’ discipline werd ingezonden, wordt opgedeeld in twee nieuwe categorieën: ‘Innovation’ en ‘Impact’ om een beter onderscheid te maken tussen de twee.

NEDERLANDSTALIG INZENDEN

Om het inzenden toegankelijker en passender te maken voor contextueel werk is het dit jaar mogelijk om projecten in het Nederlands in te zenden. Veel van het werk dat ingezonden wordt is sterk geworteld in de Nederlandse cultuur en taal of doorloopt een geheel Nederlandstalig traject. Vertalingen naar het Engels worden nog altijd aangemoedigd, maar zijn niet meer verplicht.

INZENDEN

Inzenden kan tussen 3 januari en 26 februari via het Awards platform op www.dutchcreativityawards.nl. Werk met een livegang tussen 1 januari 2023 (en niet eerder ingezonden) en 1 april 2024 kan worden ingezonden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht