Industry Wire

Geplaatst door De Advocatenwijzer

De Advocatenwijzer en Cliptoo lanceren Online Marketing Academy

Het eerste marketing eBook voor advocatenkantoren.. en dat werd tijd!

AMSTERDAM – Terwijl meer dan 50% van de rechtzoekenden een advocaat online zoekt, ligt de focus van advocaten nog op marketingmethoden als vak-en publieksbladen, congressen en relatie-evenementen. Het gevolg? Een mismatch tussen cliënt en advocaat en een groot aantal advocatenkantoren die in zwaar weer verkeren. De Advocatenwijzer en Cliptoo Marketing willen de advocatuur naar een hoger plan tillen en lanceren de Online Marketing Academy, speciaal gericht op de advocatuur.

De advocatuur ‘kraakt’ al een aantal jaar. In haar meest recente rapport over de sector schrijft de Rabobank opnieuw over toenemende concurrentie- en prijsdruk. Het rapport verhaalt ook over verregaande versplintering van de markt (2.700 éénmanskantoren in 2015 tegen 2.100 in 2011) en het belang van digitalisering.

De samenleving is door de grote hoeveelheid wet- en regelgeving ingewikkelder geworden. Tegelijkertijd is de consument mondiger en heeft zij haar methoden voor het vinden van dienstverleners fundamenteel veranderd. De reissector en verzekeringsmarkten zijn inmiddels een volledige online markt geworden. En ook het notariaat heeft een enorme erosie van marges ondergaan.

“Advocaten laten enorme kansen liggen en de industrie loopt het risico achter te raken op andere sectoren”, aldus Mechteld van den Oord, directeur van de Advocatenwijzer. De Online Marketing Academy maakt advocaten en kantoordirecteuren bekend met de meest relevante marketingconcepten voor hun kantoor. “En dat werd tijd”, zo vervolgt Mechteld.

De typische advocatenwebsite presteert nog steeds slecht op vindbaarheid en conversie naar leads. Ook pogingen om via sociale media meer bereik te creëren zijn vaak houterig en niet productief. “Een gemiste kans”, zegt Mechteld. “Aangezien de concurrentiedruk binnen de advocatuur toeneemt en inmiddels meer dan 50% van rechtzoekenden hun advocaten online zoekt.”

Dankzij een praktisch eBook met zes modules leert de advocaat online doeltreffend en efficiënt cliënten te werven en te behouden. Het eBook is gratis, per module te downloaden en geschikt voor advocaten, kantoordirecteuren en marketingmanagers. Elke module sluit af met een oefening. Zo ontstaat er een online marketing plan waarmee een kantoor direct aan de slag kan.

—————————————————————————
De Online Marketing Academy is een samenwerking tussen Cliptoo Marketing en De Advocatenwijzer.

Cliptoo Marketing is een inbound marketing bureau en specialist in het online werven, overtuigen en inspireren van klanten. Cliptoo Marketing levert inbound marketing software, websites & consultancy en ontwikkelt content voor bedrijven die online via zoekmachine-, social media-, en content-marketing succesvol leads en klanten willen werven. ‘

De Advocatenwijzer is hét juridische kennisplatform van Nederland en helpt rechtzoekenden bij het vinden van een geschikte advocaat. Advocaten krijgen op hun beurt de kans zich online te profileren en nieuwe cliënten te werven. Online marketing is ‘core business’ voor De Advocatenwijzer. Het team beschikt over een unieke combinatie van jarenlange ervaring op het gebied van online marketing en uitgebreide kennis van de advocatuur.

Beide ondernemingen kunnen samen als geen ander een online marketinggids ontwikkelen die specifiek aansluit bij de behoeften van de advocaat. Deze gids helpt advocatenkantoren om via internet optimale zichtbaarheid te creëren en cliënten te werven

Over Mechteld van den Oord
Na jaren als advocaat bij grote Zuidas-kantoren te hebben gewerkt, gooide Mechteld in 2014 het roer om en richtte ze De Advocatenwijzer op. Belangrijkste drijfveer voor die stap was een schreeuwende afwezigheid van een adequate oplossing voor rechtzoekenden om de juiste advocaat te vinden. Mechteld wordt regelmatig uitgenodigd in de media of op congressen haar visie te delen op vernieuwing in de advocatuur.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht