Industry Wire

Adyen lanceert JCB debit en creditcard-acceptatie voor winkeliers online en Point-of-Sale

Tokio en Amsterdam –  JCB International Co., Ltd. (JCBI), de dochteronderneming voor internationale activiteiten van JCB, de enige wereldwijd opererende aanbieder van betaalproducten uit Japan, en Adyen, de specialist in wereldwijde omnichannel betalingen, gaan samenwerken. Dankzij dit samenwerkingsverband kunnen Adyen-klanten vanaf nu in 28 Europese landen betalingen accepteren, online en bij Point-of-Sale, van meer dan 84 miljoen JCB-kaarthouders wereldwijd.

In 1981 breidde JCB als enige Japanse betaalkaartbedrijf zijn activiteiten wereldwijd uit. Sindsdien is de aanwezigheid van JCBI in Europa gestaag gegroeid. Momenteel kunnen JCB-kaarthouders bij 26 miljoen winkeliers betalen met hun creditcard, waarvan enkele miljoenen retailers in Europa. Nederland is een strategisch belangrijke markt voor JCBI, omdat het een belangrijk werk- en reisdoel is voor JCB-kaarthouders. Daarnaast is Adyen de eerste licentiehouder in Frankrijk die betalingen met JCB-betaalkaarten mag accepteren voor Franse winkeliers. De samenwerking is belangrijk voor de groei van JCB in Frankrijk en verbetert de acceptatie van de JCB-kaarthouders die het land bezoeken.

Adyen biedt een full service-model bestaande uit front-end oplossingen en kant-en-klare betaalpagina’s voor online transacties en betaalterminal oplossingen voor Point-of-Sale (POS). Aan de back-end biedt Adyen een compleet beheerplatform voor de volledige afhandeling van de betaling, gedetailleerde rapportages en risicomanagement. Adyen bezit licenties voor alle grote debit- en creditcards en blijft zijn netwerk uitbreiden door JCB hieraan toe te voegen. De samenwerking biedt JCBI de mogelijkheid om de penetratie van de Europese markt verder te vergroten.

Ryuji Shinzawa, Executive Vice President, Head of Sales en Marketing Headquarters / Americas en EMEA van JCBI zegt: “Adyen is een innovatieve organisatie, die het accepteren en verwerken van betalingen makkelijker maakt voor winkeliers én hun klanten. De ambities van het bedrijf passen goed bij het ethos van JCB. Ik ben daarom zeer verheugd om aan te kondigen dat Adyen een volledige Licenced partner is voor zowel online als POS-betalingen. Ik weet zeker dat dankzij deze samenwerking de JCB-kaart gebruikers meer gemak en profijt gaan ervaren, en dat de zakelijke mogelijkheden voor winkeliers nog meer uitgebreid worden.”

Roelant Prins, CCO bij Adyen voegt toe: ”JCB is een veelgebruikte betaalmethode in Azië en wordt ook steeds populairder in andere regio’s. Adyen wil de acceptatie van JCB-betaalkaarten wereldwijd een impuls geven door onze klanten de mogelijkheid te bieden om JCB te accepteren voor online en Point-of-Sale aankopen.”

Over Adyen
Het Nederlandse bedrijf Adyen is een specialist in wereldwijde omnichannel betalingen. Adyen heeft volledige licenties voor Visa, MasterCard, American Express, Diners, Discover en UnionPay en ondersteunt alle relevante verkoopkanalen, waaronder online, mobiel en Point-of-Sale (POS).

De oplossing van Adyen biedt momenteel ondersteuning voor meer dan 250 lokale betaalmethoden en 187 transactievaluta die verspreid over zes continenten worden gebruikt. Hierdoor is Adyen de ideale partner voor online en mobiele bedrijven die internationaal willen uitbreiden. Adyen werkt samen met een groot aantal wereldwijde klanten, waaronder Groupon, Evernote, Yelp, Spotify, Viagogo, Airbnb, Vodafone, Mango, SoundCloud, Indiegogo, TomTom, Superdry, PhotoBox, KLM, JustFab, Lebara, ticketscript en Badoo. Het hoofdkantoor van Adyen is gevestigd in Amsterdam, met kantoren in San Francisco, Boston, Londen, Parijs, Berlijn, Stockholm, Madrid, Sao Paolo en Singapore. Het bedrijf heeft meer dan 14 miljard dollar aan betaaltransacties verwerkt in 2013.

Over JCB
JCB, opgericht in 1961 in Japan, is een toonaangevend wereldwijde aanbieder van betaalproducten en uitgever en acquirer voor betaalkaarten. De betaalkaart creditcard wordt geaccepteerd door een netwerk van 26 miljoen winkeliers in 190 landen en gebieden. Betaalkaarten van JCB worden momenteel in 16 landen en gebieden verstrekt, met in totaal meer dan 84 miljoen kaartbezitters. Als onderdeel van de internationale groeistrategie heeft JCB strategische samenwerkingsverbanden met meer dan 350 toonaangevende banken en financiële instellingen wereldwijd om het aantal aangesloten winkeliers en kaartgebruikers te verhogen. Als aanbieder van uitgebreide betaaloplossingen streeft JCB ernaar om een toegankelijke en hoogwaardige service en producten te bieden aan alle klanten wereldwijd.Voor meer informatie bezoek: www.jcbcorporate.com/english

NB: Cijfers in het gedeelte Over JCB zijn een weergave vanaf eind maart 2014.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht