Affiliprint sluit verschillende contracten af in Nederland

Twee maanden na de introductie op de Nederlandse markt, heeft Afiliprint contracten afgesloten met verschillende Nederlandse adverteerders en distributeurs. Onder hen bevinden zich de adverteerders Vrienden Loterij, Vistaprint en Hello Fresh. Meer dan 300 distributeurs hebben zich aangemeld, zodat adverteerders toegang hebben tot 6 miljoen huishoudens in Nederland.
De distributeurs, waaronder Dressrepublic.nl en Parfumdepot.nl, zenden waardebonnen mee met hun pakketten aan klanten. Zeven adverteerders hebben hun advertentieruimte op deze waardebonnen inmiddels verzekerd, behalve de drie eerder genoemde zijn dat: Brillen24, Any-lamp, Cecil en StreetOne.
Ron Thomassen van Affiliprint: ‘We zijn ontzettend blij met de resultaten van de afgelopen twee maanden. Dit onderstreept ons idee dat de Nederlandse markt klaar is voor ons concept.’
Vernieuwend concept
Met Affiliprint kunnen bedrijven via gedrukte waardebonnen nieuwe klanten werven. Distributeurs als webwinkels, maar ook uitgevers van tijdschriftabonnementen, zorgen ervoor dat de waardebonnen in handen komen van potentiële klanten. De waardebonnen bevatten codes, zodat precies te volgen is welke bonnen worden ingewisseld. Thomassen: ‘Als de bon wordt ingewisseld ontvangt de betreffende distributeur een van tevoren vastgesteld bedrag. Het systeem is dus performance based, iets wat online heel gebruikelijk is, maar nieuw is voor offline marketing.’
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.