Albert Heijn brengt messaging onder bij Merkle

Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft Albert Heijn de diensten met betrekking tot het messaging platform ondergebracht bij Merkle, onderdeel van dentsu. Merkle en Albert Heijn gaan samenwerken op het gebied van strategie, data-analyse, creatie en technische ondersteuning. Daarnaast is de samenwerking voor mediastrategie en inkoop met dentsu verlengd voor alle Ahold merken voor de komende jaren.
Beste omni-channel messaging plaform
Met deze samenwerking wil Albert Heijn de transformatie van het beste e-mailplatform naar het beste omni-channel messagingplatform versnellen. “We brengen alle kanalen voor messaging bij elkaar: email, push, en in-app notifications. De mobiele app zal een centrale rol spelen. Door gedrags- en voorkeursdata ontsluiten en te verwerken in onze communicatie via het juist kanaal kunnen we zorgen voor de meeste impact”, aldus Joris Lak, Director Marketing Channels Albert Heijn.
Geïntegreerde samenwerking met dentsu
Tegelijkertijd maakt Ahold bekend dat het bestaande contract voor media met dentsu wordt verlengd. Mark van Dijk, CEO dentsu Benelux vertelt: “De keuze van Albert Heijn voor zowel dentsu als Merkle stelt ons in staat om ze daadwerkelijk onder een vlag bij te staan en geïntegreerde oplossingen te bieden die bijdragen een duurzame groei. We gaan in het messaging platform nadrukkelijk de verbinding met media zoeken om tot meer efficiënte en effectieve oplossingen te komen waarbij alles shoppable is.”
Over dentsu
Dentsu werkt samen met merken om betekenisvolle vooruitgang te boeken en hiermee een bijdrage te leveren aan duurzame groei. Ze creëren de beste oplossingen en diensten zodat nieuwe mogelijkheden ontstaan die groei en business transformatie over de gehele consumer journey realiseert. Dentsu is het meest geïntegreerde agency netwerk in de wereld en levert diensten binnen de servicelijnen Creative, Media en CXM. In hun wereldwijde netwerk werken 46.000 gepassioneerde collega’s in 143 markten voor 85 van de top 100 adverteerders. https://www.dentsu.com/nl/nl
Over Merkle
Merkle is onderdeel van dentsu en een toonaangevend Customer Experience Management (CXM) bureau, gespecialiseerd in het leveren van unieke, gepersonaliseerde klantervaringen over platformen en apparaten heen. Altijd gedreven door data, ondersteund door technologie, bewezen door prestaties en gevoed door creativiteit. Merkle heeft ruim 13.000 medewerkers en 50 vestigingen over de gehele wereld en is onderdeel van dentsu. In Amsterdam en Rotterdam werken meer dan 285 mensen voor toonaangevende klanten als Microsoft, T-Mobile en Signify. Het bedrijf is strategisch partner van o.a. Google, Adobe, Salesforce, Bol.com en Selligent.
https://www.merkleinc.com/nl/nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.