Industry Wire

alesforce breidt ecosysteem Analytics Cloud verder uit

Utrecht, 21 november 2014 – Salesforce (NYSE: CRM), het Customer Success Platform, breidt zijn Salesforce Analytics Cloud-ecosysteem uit. Elke op maat gemaakte analytics app kan nu branchespecifieke customer intelligence bevatten van informatieaanbieders als Thomson Reuters en Dun & Bradstreet. Een maand geleden werd Salesforce Wave geïntroduceerd, het eerste cloud analytics-platform waarmee iedere zakelijke gebruiker makkelijk data kan onderzoeken, nieuwe inzichten kan opdoen en direct actie kan ondernemen. Intussen zijn al meer dan 45 partners toegetreden tot het ecosysteem. Bovendien zorgen nieuw toegetreden softwareleveranciers en integratiepartners als Capgemini,  The Next View, CRMWaypoint en SnapLogic dat bedrijven analytics snel kunnen inzetten voor hun zakelijke doeleinden.


Open ecosysteem is de basis voor slimme beslissingen
De Salesforce Analytics Cloud is gebaseerd op het Wave-platform en biedt een open ecosysteem waarmee bedrijven analytische toepassingen kunnen bouwen. Iedere denkbare gegevensbron kan ermee worden geïntegreerd. Het Analytics Cloud-ecosysteem wordt daarbij ondersteund door een groeiende gemeenschap van partners met uiteenlopende achtergrond. Ieder bedrijf kan nu snel op de eigen informatiebehoeften toegesneden analyses uitrollen om de eigen groei te versnellen.

Datagestuurde bedrijven vertrouwen op schaalbaarheid en snelheid van Wave
De Analytics Cloud is de zesde cloud van het Salesforce Customer Success platform en is naadloos verbonden met apps voor verkoop, service, marketing en communities, waarmee datagestuurde bedrijven zich op een geheel nieuwe manier met hun klanten kunnen verbinden. Verkopers kunnen bijvoorbeeld regionale demografische gegevens  combineren met historisch koopgedrag en zo bepalen aan welke producten hun klanten behoefte hebben. Service medewerkers lossen problemen sneller op, omdat ze kunnen zien hoe oud een product is en inzicht hebben in de vragen die dat product oplevert. Marketeers stemmen promotiecampagnes af op hoe klanten reageren op een populaire trend of een nieuw modeaccessoire. Elk bedrijf kan nu relevante sales, service en marketing analyses en mobiele analytische toepassingen bouwen om patronen en trends te ontdekken die leiden tot direct inzetbare en bruikbare inzichten en slimme beslissingen.

Over Salesforce

Salesforce (NYSE: CRM), het Customer Success Platform, levert cloud computing-oplossingen en biedt – in abonnementsvorm – een geïntegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, variërend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Het bedrijf  helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en –wensen.

Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners, via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar.

In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom.

Ga voor meer informatie naar www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht