Geplaatst door Amac

Amac Amersfoort verhuist naar nieuwe vestiging in Langestraat

Amersfoort, 22 juni 2021 – Apple Premium Reseller Amac verhuist dinsdag 29 juni zijn winkel in Amersfoort naar een nieuw pand. De nieuwe winkel komt verderop in de Langestraat en krijgt een aanzienlijke upgrade. Zo zal de nieuwe Amac-winkel onder meer beter toegankelijk zijn voor minder validen. Voor Amac-CEO Ed Bindels betekent de verhuizing het afscheid van zijn tweede winkel die hij in 2006 opende en waaraan hij mooie herinneringen koestert.

Aan de Langestraat 52 komt een Amac-store in een statig hoekpand in de stijl van de Amsterdamse School met vier verdiepingen. Op de eerste verdieping krijgt de winkel een grote servicebalie en een reparatieservice voor iPhones en iPads, een demo-opstelling met de Mac Pro en een trainingsruimte met uitzicht over de Langestraat.

Design uit Cupertino

Vanwege de locatie is er in de Verenigde Staten een speciaal design gemaakt voor de winkel. “De mensen van het Apple-hoofdkantoor in Cupertino hebben een prachtig ontwerp gemaakt waarbij er veel daglicht naar binnen valt via de zijgevel. Dit is de eerste keer dat ze dat gedaan hebben voor een Amac-winkel”, aldus Bindels. Verder zal het ontwerp conform de laatste Apple-standaard zijn.

Het oude pand aan de Langestraat 121 voldeed niet meer aan de voorwaarden van Apple voor een volgende upgrade, vertelt Bindels. “De oude winkel heeft een hoogteverschil en is daarom slecht toegankelijk voor minder validen. De nieuwe winkel zit bovendien aan een betere, drukkere plek aan de Langestraat.”

Emotioneel

De eerste Amac werd in 2005 geopend aan de Mariaplaats in Utrecht. In maart 2006 opende Bindels de tweede Amac-vestiging in Amersfoort. “De verhuizing is daarom een beetje emotioneel voor me”, vertelt hij. “Het is voor mij altijd een bijzonder pand geweest en de verbouwing heeft indertijd vele maanden geduurd omdat de ruimte heel lang niet was gebruikt. Het heette toen nog Apple Centre en we mochten de hele indeling toen nog zelf bepalen. Het zag er echt totaal anders uit.”

Bindels bivakkeerde toentertijd nog een tijdje in de oude winkel. “Ik heb er nog een aantal nachten geslapen vóór de opening, omdat de Apple-voorraad al geleverd was en de beveiliging nog niet werkte. Ik moest me dan heel vroeg wassen in het keukentje voordat de aannemers kwamen en ik at pizza om de hoek als diner.”

Over Amac

Amac is de grootste Apple Premium Reseller van Nederland. De onderneming werd in 2005 opgericht door Ed Bindels met aanvankelijk één filiaal op de Utrechtse Mariaplaats. Bindels heeft Amac sindsdien weten uit te bouwen tot een premiumketen met inmiddels 50 vestigingen in het hele land, een zeer succesvolle webshop en Amac Pro voor zakelijke klanten en onderwijs. Sinds 2017 is Amac marktleider als grootste Apple Premium Reseller van Nederland, met een compleet aanbod aan Apple-producten en accessoires voor Mac, iPad, iPhone en Apple Watch. Daarnaast is Amac de grootste officiële reparatiepartner van Apple in Nederland en biedt het bedrijf nog andere diensten aan Apple-gebruikers, waaronder Amac Support en iMember voor persoonlijke ondersteuning en producttrainingen. Amac verwacht in het fiscaal jaar 2020/21 een omzet van ruim 200 miljoen euro.