Geplaatst door Amazic

Amazic en Avi Networks bundelen krachten voor next-generation software defined datacenter aanpak

Amsterdam, 16 januari 2019Amazic, internationaal full service IT-distributeur, neemt Avi Networks, leverancier van multi-cloud applicatiediensten, op in het portfolio. Hiermee wordt de disruptieve multi-cloud oplossing van Avi Networks toegevoegd aan de stack van technologieën voor next-generation datacenters. Middels deze samenwerking krijgt Avi Networks toegang tot de partners van Amazic en krijgen partners van Amazic toegang tot de moderne applicatiediensten van Avi Networks. Deze bestaan uit multi-cloud load balancing, een Web Application Firewall en een Universal Service Mesh, gericht op moderne omgevingen waar het gebruik van containers voor applicaties de nieuwe standaard is. Avi Networks geldt voor Amazic als onmisbaar onderdeel in de complete stack van technologieën voor het realiseren van moderne software defined datacenters, zowel on-premise, hybride als multi-cloud.

Nieuwe wereld, nieuw stack
Moderne organisaties gaan door het toenemende belang van applicaties van een siloed approach naar een software-defined datacenter. Het ontwikkelen van software is voor elke organisatie belangrijk. Om dit te ondersteunen moet men ontwikkelteams faciliteren en zorgen dat zij productief zijn, hoge kwaliteit leveren en zorgen dat security is gegarandeerd. Amazic heeft een complete stack van technologieën om dit te ondersteunen. Het software-defined application delivery platform van Avi Networks stelt organisaties in staat hun DevOps en automation te optimaliseren. Hierdoor zijn developers productiever en kunnen ze sneller testen, ontwikkelen en uiteindelijk applicaties uitrollen.

Mohamed Yassini, oprichter van Amazic, over de toevoeging van Avi Networks: “Organisaties betreden massaal een nieuwe wereld waarin men moet gaan werken met containers om optimale prestaties van alle applicaties in alle omgevingen te waarborgen. Of dat nu on-premise of in de cloud is, dat maakt niet uit. Het gebruik van containers zorgt voor snellere ontwikkeling, testen en uitrol van applicaties. Organisaties hebben grote aantallen containers in gebruik die onderling communiceren. Dat vereist moderne technologie zoals Avi Networks waarbij het verkeer gedirigeerd wordt, zowel tussen applicaties als naar gebruikers. Een fysieke load balancer is hiertoe niet in staat en daarmee niet meer van deze tijd.”

Dilip Timal, Regional Director Benelux bij Avi Networks: “Organisaties zijn zich steeds meer bewust van het feit dat hun IT-landschap verandert van on-premises naar hybride ofwel multi-cloud. Onze klanten ontwikkelen continu om zo goed en snel mogelijk nieuwe diensten te kunnen inzetten. Een goed voorbeeld zijn containers, automation en de aanverwante technologieën. Daarnaast zien we bij steeds meer organisaties een multi-cloud-strategie. Onze software biedt multi-cloud support waarmee een fabric over de verschillende clouds wordt geplaatst. Dit vereenvoudigt visibiliteit, upscaling en automation. Avi Networks maakt het grootschalig in de markt zetten van containers in productie mogelijk. Amazic heeft een compleet portfolio samengesteld waarmee organisaties een modern software-defined datacenter kunnen realiseren. Ons partnership onderstreept onze toekomstgerichtheid en biedt ons bovendien de kans om nieuwe organisaties te interesseren om met de stack van nieuwe technologieën, waaronder Avi Networks, aan de slag te gaan.”

—–
Over Avi Networks
Avi Networks biedt public-cloudachtige flexibiliteit voor applicatiediensten en gaat daarbij verder dan alleen load balancing, met voorzieningen als diepe applicatieanalyse, voorspellende autoscaling en beveiliging in het datacenter of de public cloud. Het Avi Vantage Platform maakt gebruik van software-defined principes voor krachtige, elastische levering van applicaties op bare-metal servers, VM’s of containers. Het platform is gebouwd op software-defined principes, draait op commodity-x86-servers, virtuele machines, containers, en past bij de automatisering en self-service doelstellingen van de moderne ondernemingen. Meer informatie op www.avinetworks.com

Over Amazic