Geplaatst door Mobile Tulip B.V.

AMBER Alert verandert van telecomleverancier

AMBER Alert Nederland gaat over naar nieuwe SMS-provider en dus naar een nieuw nummer SMS voortaan AMBER AAN naar 5100

AMBER Alert Nederland, het landelijke alarmsysteem bij kindervermissingen en –ontvoeringen, heeft een nieuw nummer voor aanmeldingen per SMS. Om zich via SMS aan te melden voor het ontvangen van AMBER Alerts, moeten mensen voortaan een SMS met de tekst AMBER AAN sturen naar het nummer 5100.

De reden voor de nummerwijziging is dat AMBER Alert Nederland nu gebruik maakt van een andere SMS-provider, namelijk het Amsterdamse telecombedrijf Mobile Tulip (http://www.mobiletulip.com), dat de vorige drie AMBER Alerts ook al de AMBER Alert SMS Alerts heeft verstuurd.

Frank Hoen, oprichter van AMBER Alert Nederland, licht de overstap naar Mobile Tulip toe: “Bij de vermissing of ontvoering van een kind, is tijd de allerbelangrijkste factor. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat kinderen die werden ontvoerd en later vermoord werden teruggevonden, in driekwart van de gevallen al in de eerste drie uur na de ontvoering om het leven waren gebracht. Het is daarom van levensbelang dat een AMBER Alert SMS Alert zo snel mogelijk wordt verstuurd, zodat zo snel mogelijk veel mensen mee helpen zoeken naar een ontvoerd kind. Helaas voldeed onze vorige provider niet aan onze eisen op dit vlak en daarom hebben we ervoor gekozen over te stappen naar een andere provider.”

Hoen vervolgt: “Overigens wijzigt alleen het aanmeldnummer voor nieuwe deelnemers, en het afmeldnummer. Verder verandert er voor onze deelnemers niets. Iedereen die zich in het verleden heeft aangemeld voor de ontvangst van AMBER Alert SMS Alerts, blijft deze ook in de toekomst gewoon ontvangen.”