Geplaatst door AmberScript

AmberScript lanceert spraaktechnologie software in Duitsland

Na een succesvolle start in Nederland lanceert AmberScript haar spraak-naar-tekst engine en de AmberScript editor in Duitsland. Uit onderzoek blijkt dat de doelgroepen in Duitsland en hun behoeften sterk overeenkomen met die van de Nederlandse klanten. AmberScript – www.amberscript.com – heeft al een aantal klanten in Duitsland en bedient de Duitse markt voorlopig vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam. Een eigen kantoor in Berlijn staat op de planning. Tijdens de soft launch in Duitsland kwam naar voren dat in Duitsland veel bedrijven nog handmatig audio naar tekst omzetten en de belangrijkste redenen om voor AmberScript te kiezen ‘het verhogen van de productiviteit, gebruiksgemak en accuratesse’ waren. Ook op dit punt is de Duitse markt identiek aan de Nederlandse.

“De Duitse markt lijkt in ons geval heel sterk op de Nederlandse en het potentieel in Duitsland is enorm. Voor ons was het dus meer dan logisch om de Europese expansie in Duitsland te starten. Om de kans op succes te vergroten hebben we een Duitse chief commercial officer aangenomen”, aldus Peter-Paul de Leeuw, CEO of AmberScript.

Artificial Intelligence

AmberScript transcribeert automatisch audiofiles en maakt het kinderlijk eenvoudig om de transcriptieste doorzoeken en aan te passen. AmberScript loopt voorop als het gaat om de toepassing van AI en slimme algoritmes bij het continu verbeteren van hun spraak-naar-tekst oplossing. Startup Delta beloonde deze focus op AI onlangs door AmberScript te benomen tot ‘top AI startup’ in Nederland.

Over AmberScript

AmberScript is software die spraakherkenningstechnologie inzet om spraak eenvoudig, snel en automatisch om te zetten in tekst. AmberScript gebruikt hiervoor voor eigen taal-

engines en een in eigen beheer ontwikkelde editor. De AmberScript software converteert geluidsopnamen naar geschreven woord.  De editor kan gebruikt worden om de tekst verder te verbeteren en 100 procent accuraat weer te geven. Het verbeterproces kan ook gedaan worden door transcribenten van AmberScript, zodat tegen lage kosten volledige accurate transcripties kunnen worden afgenomen. AmberScript heeft inmiddels meer dan 1000 betalende klanten en is actief in Nederland, Duitsland en Amerika.