Industry Wire

Geplaatst door MWG

AMMA Awards 2018 – De winnaars

Amsterdam, 17 mei 2018 – Vanavond vond voor de zeventiende keer de prestigieuze AMMA uitreiking plaats (Annual Masters of Media Awards), welke plaatsvond in Theater Amsterdam. Deze vakprijs wordt, één keer per jaar, uitgereikt aan mediaprofessionals en -bedrijven voor hun uitzonderlijke prestaties in 2017. De vakjury scheidde het kaft van het koren voor negen van de elf categorieën. Wie mediavertegenwoordiger van het jaar werd, de Carl Lipp-prijs, werd bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus. De winnaar voor de YIM Mediatalent van het jaar werd verkozen op basis van een uitgewerkte case.

Winnaars
Opvallend in alle winnaars, was dat PHD voor het eerst genomineerd was als Mediabureau van het jaar, en er meteen met de winst vandoor wist te gaan. Daarnaast sleepten zowel Exterion Media als Mindshare in totaal drie AMMA’s in de wacht.

Beste engagementstrategie
Tele2 Super-Super-Super-Selfie
iProspect, The Story Lab, INDIE, Code d’Azur, MEC, Storyboard

Beste gebruik van een medium
KPN – Evert_45
Mindshare, N=5, A Bigger Circle, Hill+Knowlton, Maak

Beste mediaperformance
Microsoft Surface Book – Turn passion into possible
Carat, The Story Lab, Amnet, iProspect, Isobar, Dare Creative, Ganda, Second Degree

Beste media-innovatie
Ford dynamic video, een Europese media first
Mindshare, Blue Mango Interactive

Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)
Outdoor Ad Impact Forecaster™
MeMo², Exterion Media

Beste mediastrategie 2018
Mens, wat ben je mooi als je probeert
Menzis, Mindshare, DDB, Sanoma/Talpa

Merk van het jaar 2018
McDonald’s, always open for good times
OMD, TBWA, DDB&Tribal, Hill + Knowlton Strategies, Databay

Media-exploitant van het jaar 2018
Exterion Media

Mediabureau van het jaar 2018
PHD

YIM Mediatalent van het jaar
Lotte Hillen
UM

Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar)
Rick Vriesema
Exterion Media

Over de MWG

MWG is dé branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie en wil een verbindende rol spelen tussen media, merken, content en data & technologie. Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen. Waarbij het topwerk in het vak wordt beloond tijdens de jaarlijkse AMMA Awards

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht