Geplaatst door TelecityGroup Nederland

AMS-IX verdubbelt aansluitcapaciteit bij TelecityGroup

Telecity2 verwerkt met pieken van 300 Gb per seconde het meeste internetverkeer van de zeven datacenters met directe AMS-IX connectiepunten. Als gevolg van deze uitbreiding zal het AMS-IX internetverkeer bij TelecityGroup kunnen groeien tot maximaal zo’n 1200 Gb per seconde. De eerste aansluitingen waren al gereserveerd en zullen naar verwachting snel in gebruik worden genomen door bestaande en nieuwe klanten.

Voor de connectie van 10 gigabit-klanten worden volledig optische Glimmerglass-switches ingezet. Hiervoor heeft AMS-IX nu grotere switches met 256 poorten aangeschaft, met als grote voordeel dat de 10 gigabit-klanten redundant kunnen worden aangesloten. Bij eventuele problemen kunnen zij dan zonder onderbreking van de inter-netwerk sessies automatisch naar de andere Ethernet switch worden overgezet.

De relatie tussen TelecityGroup en AMS-IX bestaat al sinds de opkomst van het internet in Nederland. In 2000 koos AMS-IX het net opgeleverde tweede datacenter van TelecityGroup om haar tweede coreswitch te huisvesten. Algemeen Directeur van AMS-IX Job Witteman: “Vanaf de eerste contacten met TelecityGroup bleken zij een marktbenadering hebben die goed bij de onze aansloot en onze samenwerking is altijd zeer productief geweest. Met de aanhoudende groei van het internetverkeer en het toenemende belang van beschikbaarheid van internet is het belangrijk dat wij als AMS-IX op een partij als TelecityGroup kunnen bouwen. Zij sluiten geen compromissen als het gaat om kwaliteit en dat vertaalt zich in een uiterst betrouwbare dienstverlening. En daarmee staat of valt de groei van internet.”

Alexandra Schless, algemeen directeur TelecityGroup Nederland: “Internet Exchanges als AMS-IX, en netwerk-onafhankelijke datacenters zoals wij zijn vergelijkbaar met het zenuwstelsel en het hart van het internet. Alleen samen kunnen we zorgen voor een betrouwbare groei van het internetverkeer. Door voortdurende innovatie is AMS-IX de afgelopen jaren uitgegroeid tot de grootste Internet Exchange ter wereld. We zijn er trots op onze bijdrage daaraan en wat ons betreft is het einde aan de groei van het internetverkeer dan ook nog lang niet in zicht.”