Geplaatst door Scrn

Amsterdams digitaal bureau Scrn wint People’s Lovie Award voor officiële Eurovisie-website

Vandaag werd bekend dat het Amsterdamse digitaal bureau Scrn een People’s Lovie en een Bronze Lovie Award heeft gewonnen voor de officiële website van het Eurovisie Songfestival in de categorie TV. Het is de zevende keer dat de Europese internet-awards werden toegekend.

Scrn is verantwoordelijk voor het ontwerp, de ontwikkeling en het beheer van de officiële website van het Eurovisie Songfestival, Eurovision.tv, in opdracht van de European Broadcasting Union (EBU). De samenwerking tussen de EBU en Scrn gaat terug tot 2006. In april van dit jaar lanceerde Scrn een volledig nieuwe versie van de site.

Eurovision.tv werd ontworpen en ontwikkeld op basis van het mobile-first principe. Meer dan 60 procent van het verkeer op de website wordt gegenereerd door mobiele gebruikers. Een toegankelijke gebruiksinterface, exclusieve backstage content en een rijke database met historische informatie geven het Eurovisie Songfestival een waardige online presence voor een internationale doelgroep.

“We zijn ongelooflijk trots op deze erkenning, in het bijzonder dankzij de stem van het publiek. De afgelopen jaren heeft het Eurovisie Songfestival zich ontwikkeld als een sterk digitaal merk, actief op alle relevante platformen. Eurovision.tv blijft de centrale hub van het evenement,” zegt Sietse Bakker, CEO van Scrn. “We zijn bijzonder dankbaar voor het vertrouwen dat de EBU in ons team stelt, om samen te mogen werken aan één van de flagship brands van de organisatie.”

De Lovie Awards, elk jaar toegekend door de International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS), zijn de meest prestigieuze awards voor Europees digitaal werk. Sietse Bakker: “Nederland is één van de koplopers in Europa als het gaat om digitaal werk. Dat blijkt niet alleen uit de award die ons is toegekend, maar ook aan de Agency of the Year Award voor onze buren van N=5. Namens het Scrn-team: Van harte gefeliciteerd!”

Over Scrn

We zijn een full-service digitaal bureau dat zich richt op de publieke en non-profit sector. Ons team heeft als doel om een betekenisvol verschil te maken voor onze opdrachtgevers, door state-of-the-art digitaal werk te leveren. Ons werk wordt elk jaar door zo’n 100 miljoen mensen wereldwijd gezien.

Scrn is gevestigd in de Amsterdamse Houthavens.

Het Scrn-projectteam voor de Eurovisie-website bestaat uit:

• Paul Jordan (Project Leader)
  • Stijn Smulders (Video Content Manager)
  • Robert van Steen (Lead Developer)
  • Lilly Bosman (Lead Designer)
  • Erik Gaal (Backend Developer)
  • Sherida van den Bent (Backend Developer)
  • Josianne Zwart (Project Coordinator)
  • Jan Demulder (Video Producer)
  • Wim Dehandschutter (Video Producer)
  • Femke de Laat (Video Producer)
  • Victor Escudero (Editor)
  • Helena Nilsson (Editor)
  • Julia Krivinchuk (Editor)
  • Andres Putting (Photographer)
  • Thomas Hanses (Photographer)

Over de EBU

De European Broadcasting Union (EBU) is ’s werelds grootste alliantie van publieke media. De organisatie heeft 73 leden in 56 landen, zowel in Europa als daarbuiten. Samen zijn zij verantwoordelijk voor bijna 2000 televisie-, radio- en online kanalen. De EBU is verantwoordelijk voor het operationeel houden van het Eurovisie- en Euroradio Netwerk en is tevens de organisator achter het Eurovisie Songfestival. Meer informatie: www.ebu.ch.

Over de Lovie Awards

De Lovie Awards stellen zich ten doel om uniek digitaal werk van Europese makelij te erkennen. De Lovie Awards zijn de Europese variant van de Webby’s, de ‘Oscars van het internet’. Meer informatie: www.lovieawards.eu.

Over de International Academy of Digital Arts & Sciences

De International Academy of Digital Arts and Sciences is opgericht in 1998 om de creatieve, technische en professionele vooruitgang van het internet te stimuleren. De Academy kent zowel de Lovies als de Webby’s toe. Meer informatie: www.iadas.net.