Geplaatst door APICBASE

APICBASE ontvangt 1,5 miljoen van Newion en bestaande investeerders

ANTWERPEN / AMSTERDAM, 19 juni 2019 – APICBASE, de internationale leverancier van cloudbased foodmanagementsoftware, kondigt aan dat het 1,5 miljoen euro groeikapitaal heeft ontvangen in een investeringsronde geleid door Newion. Investeerders zijn Ark Angels Activator Fund (AAAF), business angels van BAN Vlaanderen, en Newion. De kapitaalinjectie zal worden gebruikt om het team lokaal en internationaal uit te breiden naar 50 fte, zodat aan de groeiende klantvraag kan worden voldaan.

APICBASE biedt een foodmanagementplatform dat culinaire uitmuntendheid combineert met technologische efficiency. Iedere aanbieder in de foodservicemarkt kan met APICBASE zijn keuken- en aanverwante processen automatiseren en optimaliseren, met als resultaat maximale winstgevendheid.

Onder de ruim 200 klanten in 18 landen bevinden zich voedingsconcerns, kookinstituten, cateraars, lokale restaurants, sterrenrestaurants en restaurantketens. Deze bedrijven behouden dankzij het APICBASE foodmanagement platform focus op dat waar zij goed in zijn: gastronomische kwaliteit, creativiteit en passie, terwijl ze maximaal rendement behalen.

Frank Claassen, Managing Partner Newion: ”APICBASE is een snelgroeiend innovatief bedrijf dat opereert in een dynamische markt. Convenience is de nieuwe trend. Wet- en regelgeving rondom voedselveiligheid wordt strikter en de aandacht voor wat we eten, inclusief allergenen en voedingswaarden, neemt toe. Met APICBASE kan de gastronomische wereld vanuit één softwareplatform aan alle wensen en eisen voldoen.”

Carl Jacobs, CEO van APICBASE: “We zijn erg opgetogen over de samenwerking met Newion. Zij hebben een zeer sterke reputatie als meedenkende Venture Capitalists en zijn ook thuis in de wereld waarin wij actief zijn. Hun benaderingswijze is met een zeer open vizier en dat past dan weer bij hoe wij in de markt staan naar onze klanten: steeds oplossingsgericht.”

Over APICBASE

APICBASE NV heeft als missie professionele bedrijven in de voedingsindustrie, gaande van kleine restaurants tot globaal actieve cateraars en voedselproducenten een innovatieve all-in-one oplossing te bieden voor het optimaliseren van hun processen. Niet enkel keukenteams maar ook marketing, sales en management kunnen aanzienlijk efficiënter en met meer kwaliteit werken dankzij het APICBASE-foodmanagement platform.

Bedrijven kunnen hun volledige bedrijfsprocessen ondersteunen, alsook bestelbonnen generen en inzichten verkrijgen in de populariteit van gerechten.

APICBASE heeft haar hoofdkantoor in Antwerpen en werkt voor multinationals als Sodexo, Lunch Garden, Foodmaker en Penta Hotels. Ook werkt APICBASE samen met (sterren)restaurants als De Pastorale (België), El Celler De Can Roca (Spanje) en de Thomas Keller Group (Verenigde Staten). In Nederland zijn onder meer De Librije, WeDesignFood en Bunk Hotels klant van APICBASE.

De software wordt visueel ondersteund door een fotostudio, exclusief voor de professionele keuken. APICBASE was de eerste die een fotostudio lanceerde en het succes was meteen overdonderend. Maandelijks worden 15.000 nieuwe foto’s en 4.500 recepten geüpload naar de database.

Ga naar www.apicbase.com voor meer informatie.

Over Newion Investments

Newion Investments richt zich op Europese business-to-business software-startups en -scale-ups met een wereldwijde ambitie en behoort sinds de oprichting in 2000 tot de best presterende fondsmanagers in zijn sector. Newion investeerde in onder meer Collibra, iWelcome, Reasult, 24iMedia, Nallian, Foleon, CustomerGauge, L1NDA, The Next Ad, Oxynade, Swipeguide, Roadmap, RexAI, DataStories, Playpass, TaxModel en Deliverect en heeft onder andere Oxxio, Mirror42 en Q-go geëxit.

Newion III wordt ondersteund door InnovFin Equity, met de financiële steun van de Europese Unie onder Horizon 2020 Financiële Instrumenten en het Europees Fonds voor strategische investeringen (EFSI), opgezet in het kader van het investeringsplan voor Europa. Het EFSI heeft als doel de financiering en de uitvoering van productieve investeringen in de Europese Unie te ondersteunen en ervoor te zorgen dat de toegang tot financiering wordt verbeterd.

Ga naar www.newion.com voor meer informatie.