Industry Wire

Aquent lanceert onderzoek & kennisplatform om brug te bouwen tussen junior designers en creatieve industrie

Amsterdam, 10 april 2014 – Aquent, wereldwijd en toonaangevend intermediair voor creatieve, marketing- en digitale specialisten in Nederland, lanceert een grootschalig onderzoek naar de skills gap tussen de pas afgestudeerde creatief en de creatieve industrie. De centrale vraag is: welke vaardigheden zijn onmisbaar voor junior designers voor succes op de arbeidsmarkt? Het onderzoek heeft als doel om de mogelijkheden te onderzoeken die junior creatieven kunnen aanwenden om hun positie op de arbeidsmarkt te verbeteren. De resultaten van het onderzoek worden in juni gepubliceerd. Het onderzoek staat online ophttp://bit.ly/1mXI2sf.
 
Lisa Trapman, country manager Aquent Nederland: “Wij horen van steeds meer grote merken, design bureaus en brancheorganisaties terug dat de creatieve industrie moeite heeft met het aantrekken van goede junior creatieven. Met alle hoogstaande creatieve opleidingen in Nederland is dit een opmerkelijke trend. Met dit onderzoek gaan we na wat de precieze behoefte is van de creatieve industrie zodat we een brug kunnen bouwen tussen jonge designers en de creatieve industrie. Op basis van de uitkomsten zullen we een kennisplatform oprichten waarmee we junior designers in Nederland kunnen helpen om hun positie op de arbeidsmarkt te verbeteren.”
Skills gap tussen junior designer en de creatieve industrie
Junior designers en de creatieve industrie kunnen elkaar moeilijk vinden. Pas afgestudeerde designers zijn vaak enorm getalenteerd, maar vinden het moeilijk om zichzelf te verkopen. Met het onderzoek streeft Aquent ernaar om erachter te komen wat de behoefte is van de creatieve industrie tijdens hun zoekproces naar junior designers. De visie van key spelers uit de creatieve industrie op de vaardigheden die tegenwoordig nodig zijn om je te onderscheiden op de arbeidsmarkt, is van grote waarde. Daarom zal Aquent de inzichten uit dit onderzoek delen door middel van een kennisplatform met als doel om een brug te bouwen tussen de creatieve industrie en pas afgestudeerde designers. Hier zullen onder meer online cursussen (MOOC’s) worden aangeboden en zullen senior creatieven tips delen en master classes verzorgen. Het onderzoek loopt in april en mei in Engeland, Frankrijk en Nederland. In juni worden de resultaten gepubliceerd.
-o-o-o-o-
Over Aquent:  “Marketing en creatieve organisaties nóg beter laten werken”
Aquent is wereldwijd en toonaangevend intermediair voor creatieve, marketing en digitale specialisten. Aquent’s talentpool bestaat uit freelance, project en contract-to-hire professionals. Aquent streeft ernaar om bedrijven te helpen bij het aanpassen aan veranderende omstandigheden, het vinden van nieuwe manieren van werken en het voorblijven van de concurrentie. Met een vooraanstaande lijst van klanten, een internationaal netwerk van professionals en een uitgebreid trainingsaanbod, plaatst Aquent duizenden top talenten bij opdrachtgevers wereldwijd. Aquent’s hoofdkantoor zit in Boston en de Europese kantoren bevinden zich in London, Parijs en Amsterdam. Zie ook www.aquent.nl.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht