Geplaatst door Arista Networks

Arista introduceert 400 Gigabit platformen voor cloud networking

Arista Networks, heeft twee platformen geïntroduceerd voor 400 Gigabit Ethernet. Daarmee speelt het bedrijf in op de snelgroeiende behoefte aan meer performance in cloud-netwerken en datacenters, voor AI (artificial intelligence), machine learning en serverless computing. Twee modellen van de nieuwe 7060X4 Series zijn per direct leverbaar, terwijl andere configuraties de komende maanden verschijnen.

Arista’s 7060X4 Series is gebaseerd op industriestandaard optische modules, waarbij klanten kunnen kiezen uit OSFP en QSFP-DD aansluitingen. De 400G leaf-spine connectiviteit en compatibiliteit met 100G-poorten naar de netwerkservers bieden een grote flexibiliteit bij het bouwen van hoge dichtheid leaf-spine netwerken voor steeds veeleisendere applicaties.

De nieuwe platformen van Arista zijn gebaseerd op de Broadcom 12,8 Tbps Tomahawk 3 chips en ondersteunen 32 400G-poorten in een compact 1u-chassis. Elke 400G-poort is tevens te splitsen in vier 100G-poorten, waardoor maximaal 128 100G-poorten in een 1u-chassis worden ondersteund. Verder benutten uitbreidingen in de managementfuncties en load balancing van het Arista EOS buffering en routingresources op de chips van de nieuwe platformen.