Geplaatst door Aruba

Aruba moderniseert netwerkbeveiliging voor mobiel, cloud en IoT

Amstelveen, 19 september 2017 – Aruba, een onderneming van Hewlett Packard Enterprise (NYSE: HPE), introduceert Aruba 360 Secure Fabric. Dit nieuwe beveiligingsraamwerk biedt 360 graden netwerkbeveiliging met detectie en reacties op basis van geavanceerde analytics. Met deze oplossing kunnen bedrijven zich beschermen tegen actuele, snel veranderende bedreigingen. Daarnaast is Aruba User and Entity Behavorial Analytics (UEBA) verbeterd met een uitbreiding op de Aruba IntroSpect producten. Hiermee kunnen organisaties snel en eenvoudig de beveiliging door middel van machine-learned behavior detection opschalen, of het nu gaat om kleine projecten of grote, bedrijfsbrede implementaties.

Volgens Gartner onderzoek naar netwerkbedreigingen die van binnenuit komen, houden organisaties onvoldoende rekening met de risico’s die eigen gebruikers veroorzaken. Terwijl heel wat bedrijven al wel met de gevolgen van deze risico’s geconfronteerd zijn. Tegelijkertijd signaleert Gartner dat het aantal klanten dat een oplossing zoekt voor bedreigingen die vanuit hun netwerk komen, met bijna 100 procent is toegenomen. Hierbij kijken ze primair naar UEBA-technologie.[1]

Om organisaties te helpen bij de bescherming tegen nieuwe en onbekende bedreigingen, biedt Aruba 360 Secure Fabric een geïntegreerde aanpak die geavanceerde cyberaanvallen binnen gecompliceerde, multi-vendor IT-infrastructuren snel ontdekt en direct neutraliseert. Deze mogelijkheden zijn beschikbaar voor bedrijven van elke omvang.

Aruba 360 Secure Fabric bevat:

Aruba IntroSpect UEBA: Nieuwe geavanceerde netwerkonafhankelijke monitoring- en detectiesoftware. De oplossing biedt een instapeditie met machine learning die veranderingen in het gedrag van een gebruiker of apparaat kan ontdekken. Dit is mogelijk een indicatie voor een aanval die de traditionele beveiliging omzeild heeft. Machine learning algoritmes genereren op basis van de ernst van een aanval een risicoscore, waarmee het beveiligingsteam onderzoek van het incident kan prioriteren. Aruba ClearPass: De Network Access Control (NAC) en policy management security oplossing voor een automatische reactie op aanvallen is nu met Aruba IntroSpect geïntegreerd. ClearPass is ook geschikt voor netwerken van andere leveranciers.Aruba Secure Core: Deze beveiligingsopties zijn in alle Aruba WiFi access points, draadloze controllers en switches geïntegreerd, inclusief de nieuwe Aruba 8400 campus core en aggregation switch.

Nieuwe versie van de Aruba IntroSpect UEBA Aruba IntroSpect Standard is samen met nieuwe opties voor Aruba IntroSpect Advanced aan het IntroSpect UEBA aanbod toegevoegd. Deze uitbreiding biedt beveiligingsteams een ruimere keuze bij UEBA-implementaties.

Aruba IntroSpect Standard biedt organisaties de mogelijkheid om UEBA machine learning al met drie databronnen te gebruiken, waardoor de time-to-protect sterk afneemt. De oplossing is ontwikkeld voor basale monitoring en detectie van afwijkend, en vaak subtiel, gedrag dat een potentiële aanval, beaconing of datadiefstal kan betekenen.

De oplossing is geschikt voor gangbare databronnen zoals Microsoft Active Directory of andere LDAP-authenticatiebestanden en identiteitsdata, en firewall logbestanden zoals Checkpoint, Palo Alto Networks of Aruba monitoring (AMON) logbestanden van de Aruba infrastructuur. Met ClearPass zijn gevonden bedreigingen eenvoudig te isoleren, te beperken en te verwijderen.

Beveiligingsteams die IntroSpect Standard inzetten, kunnen eenvoudig upgraden naar IntroSpect Advanced.

Behavorial analytics in Aruba IntroSpect Advanced

Aruba IntroSpect Advanced biedt uitgebreidere beveiligingsmogelijkheden dan de standaard editie. Bijvoorbeeld aanval detectie op basis van meer databronnen, incidentenonderzoek, threat-hunting, zoekfuncties en deep forensics. Dit alles inclusief ruim 100 gecontroleerde en ongecontroleerde machine learning modellen met de meest complete reeks databronnen binnen analytics en forensics, waaronder packets, flows, logs, alerts, eindpunten en cloud dataverkeer.

Aruba IntroSpect Advanced biedt:

Dynamic Machine Learning, waarmee teams analytische modellen van IntroSpect kunnen aanpassen voor actuele bedreigingen en prioriteiten. Ook ‘chaining’, het bundelen van meer dan 100 out-of-the-box machine learning modellen voor nieuwe detectiescenario’s en risicoscores is mogelijk.Device Peer Grouping voor gebruik van de ClearPass profiling functionaliteit voor het groeperen van apparaten, ook als deze alleen bekend zijn met hun IP-adres. Hierbij classificeert ClearPass een beveiligingscamera of fabriekssensor en vergelijkt IntroSpect het gedrag met een peer group. IntroSpect markeert ongewoon gedrag van apparatuur op basis van deze vergelijkingen. Dit is relevant bij de uitbreiding van UEBA-functionaliteit voor de groeiende hoeveelheid IoT apparatuur.Integrated Attack Response helpt security analisten sneller te reageren op een aanval door een actie via ClearPass direct vanaf de IntroSpect console in gang te zetten.

Een veilig netwerkfundament met Aruba Secure Core

Aruba Secure Core is geïntegreerd in de netwerkinfrastructuur van Aruba en biedt daardoor noodzakelijke beveiliging voor ieder netwerk, inclusief secure boot, embedded firewalls, centrale encryptie, deep packet inspection en intrusion prevention. Het unieke infrastructuurontwerp van Aruba voorkomt fysieke sabotage tijdens het beveiligen en monitoren van netwerkverkeer.

De integratie van Aruba IntroSpect UEBA en Aruba ClearPass in Aruba Secure Core biedt een naadloos beveiligingsproces dat apparaten traceert, aanvallen detecteert en adequate reacties opstart. Klanten van Aruba beschikken zo over de unieke mogelijkheid om een aanval te signaleren en vervolgens automatisch of op initiatief van een analist de benodigde actie te ondernemen. Deze reactie varieert van netwerk re-authenticatie en quarantaine tot het creëren van een blacklist voor personen of apparaten.

Aruba Security Exchange: multi-vendor closed loop protection

Aruba 360 Security Exchange combineert de kracht van het IntroSpect Technology Partner Program en het Aruba ClearPass Exchange partnerprogramma. Dit resulteert in 100 vooraanstaande beveiligings- en infrastructuuroplossingen waarmee klanten en partners profiteren van eenvoudige, gevalideerde interoperabiliteit die snelle implementaties en betrouwbare implementaties waarborgt. Aruba klanten kunnen bestaande investeringen optimaliseren door ze te combineren met andere Aruba oplossingen. Zo krijgen ze toegang tot een complete, eenduidige oplossing met de flexibiliteit van een open architectuur.

Beschikbaarheid
Aruba IntroSpect Standard en Advanced zijn momenteel in Noord-Amerika beschikbaar. De wereldwijde beschikbaarheid is gepland voor 2018.