Industry Wire

Aspect Software en Capita IT Services sluiten partnerovereenkomst

Amsterdam, 20 januari 2014 – Aspect Software, de toonaangevende leverancier van volledig geïntegreerde oplossingen voor klanteninteractiemanagementworkforce optimization en back-office, kondigt een channel partnership aan met het Britse Capita IT Services, onderdeel van Capita plc, voor het leveren van Aspect’s volledige portfolio van customer experience software in het VK.

Het partnership is het resultaat van de sterke relaties van elk bedrijf afzonderlijk met Microsoft, waardoor Capita IT Services in staat is om een gespecialiseerde Microsoft Unified Communications (UC) praktijk te bouwen rondom Microsoft Lync. Capita IT Services zal Aspect’s gehele contactcenter technologieportfolio ondersteunen, met specifieke focus op Aspect® Unified IP® (UIP) als onderdeel van haar Microsoft UC -oplossingen Aspect® Workforce Management (WFM). 

Simon Furber, managing director Technology Solutions bij Capita IT Services: “Het partnership met Aspect komt voor ons op een ideaal moment nu Capita IT Services voortgang maakt met een programma van op Lync gebaseerde UC-proposities voor prospects en geselecteerde klanten. Wij hebben recentelijk met Microsoft samengewerkt om een robuuste Lync-oplossing te creëren, ingebed in een complete service offering. De voordelen voor call centers omvatten de mogelijkheden voor service agents om via chat klanten te ondersteunen en hun vragen te beantwoorden Capita IT Services is een van de slechts zes Microsoft Premier Lync support partners in de VK.”

Furber gaat verder: “Onze belangrijkste focus ligt momenteel op Aspect UIP en WFM, maar we zien groot toekomst potentieel in het oppakken van Aspect’s back office optimisation, social media management en cloud-gebaseerde services.”

Aspect sluit zich aan bij Microsoft, Plantronics en Polycom als een van de vier Ecosystem partners van Capita IT Services.

Steve Boakes, Manager Channels & Partners Northern Europe van Aspect: “Onze sterke banden met Microsoft maakt de samenwerking voor beide partijen een logische keuze. Niet alleen heeft Capita IT Services nu een breder en meer robuust portfolio van producten en services, maar ook zal Aspect profiteren van Capita’s grote kracht als systems integrator en outsourcer. Capita’s sterke positie op de markt en haar indrukwekkende ervaring geven Aspect meer schaal, reikwijdte en verkoopmogelijkheden.”

Over Capita IT Services
Capita IT Services, onderdeel van Capita plc, is een toonaangevende leverancier van ICT-oplossingen, en outsourced en managed IT services, gericht op het verbeteren en transformeren van de organisaties van de gebruikers en de ervaringen van hun klanten. Het service portfolio telt vijf kerngebieden – Infrastructure & Cloud, End User Computing, Network, Security and ISP, Applications and User Experience en Unified Communications & Contact Centres. Met meer dan 3.000 medewerkers in 50 vestigingen in het VK, Ierland en India brengt Capita IT Services op een slimme manier organisaties, mensen en technologie bij elkaar voor betere resultaten. www.capita-its.co.uk

Capita plc is de belangrijkste leverancier van Business Process Outsourcing (BPO) en geïntegreerde professional support services in het VK. Met meer dan 62.000 medewerkers in meer dan 350 vestigingen, waaronder 70 business centres in het VK, het Europese vasteland, India en Zuid-Afrika, zet de Group haar expertise, infrastructuur en schaalvoordelen in om de services van klanten te transformeren, de kosten te reduceren en waarde toe te voegen, Capita is genoteerd aan de London Stock Exchange (CPI.L), en maakt deel uit van de FTSE 100. De omzet bedroeg in 2012 £3.3 miljard. Kijk voor meer informatie op: www.capita.co.uk 

Over Aspect
Aspect’s volledig geïntegreerde oplossing verenigt de drie belangrijkste aspecten van modern contactcentermanagement: klantinteractiemanagement, workforce optimization en back-office. Wij helpen de meest veeleisende contactcenters ter wereld om hun mensen, processen en contacten af te stemmen en daardoor opmerkelijke klantervaringen te bieden. Kijk voor meer informatie op www.aspect.com.

Volg Aspect op Twitter via @AspectSW en @aspectbnlux. Lees de blogs op http://blogs.aspect.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht