Geplaatst door Dept

Audi kiest Dept als lead agency

Na een zorgvuldige en intensieve pitchperiode in het eerste kwartaal van 2021, heeft Audi voor Dept gekozen als lead agency voor de Nederlandse markt. Het hoofddoel van de samenwerking is om de hoofden en harten van Nederland te veroveren en Audi stevig in de markt te zetten als premium en progressief merk.

Met de introductie van de nieuwe volledig elektrische modellen (e-tron, E-tron GT en Q4 e-tron), streeft Audi het meest premium progressieve automotive merk te worden. Na de zomer wordt de eerste campagne uitgerold. Dept wordt als lead agency verantwoordelijk voor strategisch advies, positionering, lokale campagnes en (digitale) activaties.

“Heel trots dat we met zo’n mooi merk aan de slag gaan”, vertelt René Verbong, Executive Creative Director bij Dept. “We kunnen niet wachten om met Audi de lokale merkstrategie verder uit te werken en Nederland te inspireren met campagnes waar je niet zomaar aan voorbij rijdt.”

Frank Siemerink, Manager Marketing & Communication bij Audi: “De keuze voor een lead agency maak je weloverwogen en voor een lange termijn. We hebben heel bewust voor Dept gekozen omdat zij exact aanvoelen waar we met het merk Audi heen willen. Dept heeft tijdens de pitch zeer overtuigend bewijs geleverd dat ze begrijpen hoe je een premium merk in de volle breedte en via alle kanalen kunt neerzetten, waarbij de creatieve combinatie van digital focus en merkbeleving de doorslag heeft gegeven.”

Hi, wij zijn Dept – digital agency voor creativiteit, technologie en data. Wij helpen onze klanten met het bouwen en versnellen van hun digitale business door leidende digitale producten, diensten en campagnes te ontwikkelen. In Nederland werkt ons team van 500 Depsters dagelijks vol trots voor prachtige merken als bol.com, Eneco, Bugaboo, ABN AMRO, Univé verzekeringen en De Nederlandse Loterijen. www.deptagency.com/nl-nl.