AutoScout24 vernieuwt vrachtwagen-platform voor trucks

Vianen, 30 juli 2013 – AutoScout24 heeft het Nederlandse platform van AutoScout24 Trucks vernieuwd. Door het nieuwe platform met internationale focus kan AutoScout24 bezoekers uit groeiregio’s als Oost-Europa, Rusland, Afrika en het Midden-Oosten nog beter van dienst zijn. AutoScout24 ziet in alle Europese landen al duidelijk dat het aantal bezoekers aan AutoScout24 Trucks uit deze regio’s hierdoor stijgt: sinds de introductie van het vernieuwde platform begin 2013 zijn de bezoeken uit landen als Nigeria, Ghana en Saudi-Arabië gemiddeld al met 55% toegenomen.
AutoScout24 Trucks is beschikbaar in twaalf talen, waaronder Nederlands, Duits, Spaans, Frans, Pools en Russisch. Naast vrachtauto’s en trailers, biedt de website ook ruimte aan grote voertuigen als bussen en tractoren. De portal onderscheidt zich door de Europa-brede focus in plaats van een centrale aanpak. Een advertentie die bijvoorbeeld in het Nederlands wordt ingevoerd, wordt automatisch vertaald in de overige elf talen. Hiermee wordt het bereik van een advertentie aanzienlijk vergroot.
Een groot deel van tweedehands vrachtwagens wordt verkocht aan landen buiten West-Europa, zoals het Midden-Oosten, Afrika en Rusland. AutoScout24 Trucks maakt dan ook een onderscheid tussen verkoop- en inkooplanden. In landen zoals Nederland ligt de focus op de verkopende partijen en lokale markt, maar Europa-breed richt AutoScout24 zich op de wereldwijde afzetmarkt. Op dit moment is 45% van de websitebezoekers afkomstig uit regio’s buiten West-Europa en dit percentage stijgt.
Jurgen Vugts, directeur van AutoScout24 Nederland: “De markt voor gebruikte vrachtwagens is een internationale markt waarin Nederland een belangrijke rol speelt. Het samenbrengen van vraag en aanbod via een website die de geschikte zoek- en vergelijkingsfuncties heeft en beschikbaar is in verschillende talen, is daarbij essentieel.”
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over AutoScout24
AutoScout24 de grootste online automarkt van Europa. Maandelijks bekijken ruim 10 miljoen bezoekers de site. Er staan meer dan 2 miljoen advertenties op van onder andere nieuwe auto’s, occasions, trucks en motoren. In Europa maken ongeveer 40.000 autobedrijven gebruik van AutoScout24. AutoScout24 behoort tot de Scout24-groep. Scout24 is onderdeel van Deutsche Telekom. Meer informatie is te vinden op de perswebsite van AutoScout24.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.