Geplaatst door Azerion

Azerion en Anzu gaan samenwerken om Blended In-Game Advertising Programmatic beschikbaar te maken voor adverteerders wereldwijd

Schiphol-Rijk, Netherlands, 3 juni – Anzu.io, ’s werelds meest geavanceerde in-game advertentieplatform, kondigt een nieuw partnerschap aan met Azerion, een toonaangevend pan-Europees digitaal gaming- en monetisatie platform dat casual en social games, video’s aanbiedt, evenals digitale marketingdiensten voor zowel uitgevers als adverteerders. Azerion zal nu Anzu’s marktleidende blended in-game advertising oplossing over de hele wereld aanbieden via haar eigen programmatic platform Improve Digital, dat meer dan 1,6 biljoen transacties per maand genereert.

De integratie met Anzu’s in-game advertentieplatform geeft Azerion’s adverteerders de mogelijkheid om programmatisch IAB-erkende in-game video- en banner advertenties op schaal aan te bieden op mobiele, PC- en console platformen. De innovatieve SDK-technologie van Anzu, die volledig in overeenstemming is met GDPR, COPPA en CCPA, is geïntegreerd in games en levert direct verkeer van hoge kwaliteit met volledige controle over advertentieplaatsingen en first-party gegevens.

In een poging om adverteerders meer vertrouwen te geven in gaming als mediakanaal en om de waarde ervan aan te tonen, heeft Anzu samen met reclamegigant WPP bestaande digitale marketing standaarden in-game gebracht. Anzu werkt samen met betrouwbare AdTech providers zoals Moat, Comscore, Nielsen, en Kantar om fraudevrije en merkveilige omgevingen te garanderen en om de zichtbaarheid van advertenties, merklift en publieksverificatie te meten. Een recente pilot met Cheq toonde een stijging van 23% in de zichtbaarheid van advertenties met behulp van Anzu ten opzichte van traditionele 2D digitale reclame. Tot de klanten behoren wereldmerken American Eagle, 7-Eleven, Samsung en Vodafone en gamestudio giganten Ubisoft, Virtuverse, Lion Castle en Vivid Games.

Azerion heeft al een sterke voet aan de grond in de game-industrie, met een uitgebreide en diverse catalogus van meer dan 16.000 game titels die meer dan 1,5 miljard content views per maand trekken. Het bedrijf biedt veilige en waardevolle advertentieplaatsing (display advertenties, video, rich media, mobiel web, en InApp) rond haar eigen inventaris. Door samen te werken met Anzu voegt Azerion een nieuwe dimensie toe aan haar aanbod door adverteerders een schaalbare oplossing te bieden om hun advertenties naadloos te integreren in gaming omgevingen en zo het grote en diverse gaming publiek op een alternatieve manier te bereiken.

“Entertainment is centraal komen te staan in het leven van mensen en vindt voornamelijk online plaats. Onze visie is om digitale entertainment beter, veiliger en betrouwbaarder te maken voor onze stakeholders. Op die manier kan iedereen genieten van de menselijke basisbehoefte om te spelen in een zorgeloze omgeving, en kunnen reclame- en uitgeversbedrijven floreren. Anzu is voor ons een geweldige partner om dit te helpen realiseren,” zegt Daan Boekestein, VP Adtech bij Azerion.

“Gaming is het volgende grote mediakanaal”, zegt Yaniv Rozencweig, Director of Business Operations bij Anzu. “Omdat blended in-game advertenties de gamer respecteren en de gameplay niet onderbreken — en zelfs de gameplay verbeteren door speels realisme toe te voegen — staan gamers positief tegenover dit soort advertenties. De samenwerking met Azerion brengt de kracht van programmatic blended in-game advertising naar merken over de hele wereld, die nu in staat zullen zijn om gemakkelijk en vol vertrouwen voorheen moeilijk bereikbare doelgroepen te bereiken.”
Over Azerion

Azerion is een snel groeiend en toonaangevend pan-Europees digitaal gaming en monetization platform, met het hoofdkantoor in Amsterdam. Honderden miljoenen mensen spelen onze games en bekijken onze video’s. Adverteerders bereiken een massaal publiek en doelgroepen met onze technologie. Uitgevers verdienen top inkomsten met onze technologie en betrekken kwaliteitsvol publiek met onze content. Azerion is uniek in zijn werk en werkt dwars door deze groepen heen. Wij zien synergieën, vinden efficiëntie en weven de beste onderdelen van onze business samen voor elk van onze gebruikers. Azerion: inhoud, bereik, inkomsten, betrokkenheid – een miljoen mogelijkheden.