Geplaatst door Google Cloud

Back Market kiest voor Google Cloud ter ondersteuning van wereldwijde expansie en duurzaamheidsmissie

De online marktplaats voor gecontroleerde refurbished technologie kiest Google Cloud om zijn activiteiten te hosten op basis van hogere prestaties op het gebied van datamanagement, beveiliging en duurzaamheid.
Back Market gaat generatieve AI-oplossingen verkennen met behulp van Google Cloud-technologie.
Amsterdam, 19 maart 2024 – Google Cloud en Back Market, een wereldwijde marktplaats voor gecontroleerd refurbished technologie, gaan een samenwerking aan. Back Market gaat gebruikmaken van de infrastructuur van Google Cloud om zijn internationale expansie te ondersteunen, de klantenservice te verbeteren en zijn duurzaamheidsinspanningen te versterken.

Snellere klantenservice met generatieve AI
Back Market gaat Google Cloud gebruiken om generatieve AI-oplossingen te ontwikkelen met behulp van Vertex AI. Hiermee gaan ze servicemedewerkers helpen om de geschiedenis en context van klantproblemen sneller te begrijpen, zodat deze sneller en consistenter worden opgelost. Back Market gaat daarnaast de andere mogelijkheden met Google Cloud voor generatieve AI exploreren, waaronder vertalingen, contentcreatie en tekstanalyse. Zo wil het bedrijf nieuwe gepersonaliseerde diensten aanbieden aan zowel klanten als leveranciers.

Verbeteren duurzaamheidsprestaties
Back Market migreert zijn cloudinfrastructuur naar Google Cloud om de operationele efficiëntie en capaciteit te vergroten. Door gebruik te maken van BigQuery, het datawarehouseplatform van Google Cloud voor bedrijven, kan Back Market zijn data op schaal sneller en eenvoudiger beheren, met betere beveiligingsgaranties. Back Market profiteert ook van de kleinere CO2-voetafdruk en de hogere duurzaamheidsprestaties van de infrastructuur van Google Cloud, ter ondersteuning van zijn eigen duurzaamheidsstrategie en -missie.

De recente overeenkomst volgt op de implementatie van Google Workspace door Back Market in 2021 ter ondersteuning van de interne communicatie en verhoging van de productiviteit.

“We hebben niet alleen voor Google Cloud gekozen vanwege hun expertise in cloudcomputingdiensten, maar ook vanwege hun toewijding om een duurzamer en moderner platform te bieden aan Back Market terwijl we door blijven groeien”, aldus Dawn Baker, Chief Technology Officer van Back Market. “Als wereldleider in gecontroleerde refurbished technologie streven we ernaar om onze data om te zetten in betere resultaten voor consumenten. Dat doen we met name op een manier die betrouwbaarheid en vertrouwen in onze marktplaats bevordert en tegelijkertijd onze duurzaamheidsdoelstellingen ondersteunt.”

Over Back Market
Back Market werd in 2014 opgericht door Thibaud Hug de Larauze, Quentin Le Brouster en Vianney Vaute en is wereldwijd marktleider in gecontroleerde refurbished technologie. Het bedrijf brengt professionele gerefurbished elektronische apparaten van hoge kwaliteit naar klanten in achttien landen, waaronder de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Japan, en heeft kantoren in New York, Tokio, Parijs, Berlijn, Barcelona en Bordeaux.