Geplaatst door Basicloud

BasicCloud en Virtuozzo gaan samenwerking aan om geavanceerde Platform as a Service oplossingen op de Nederlandse webhosting markt te brengen!

BasicCloud, een Nederlandse aanbieder van cloud computing-diensten, heeft vandaag een samenwerking aangekondigd met Virtuozzo, marktleider op het gebied van alternatieve cloudplatforms. De samenwerking omvat de lancering van Virtuozzo DevOps Platform-as-a-Service (PaaS) op hosting omgeving van BasicCloud in datacenters in Nederland.

Bart Zonnenberg, CEO van BasicCloud, zei: “Virtuozzo DevOps PaaS biedt BasicCloud alle functies die we nodig hebben om de beste technologie en flexibiliteit aan onze klanten te leveren. Onze samenwerking met Virtuozzo biedt tal van functies van de volgende generatie en zal ook een geweldig en betaalbaar alternatief bieden voor Google Cloud Services, Amazon Web Services en Microsoft Azure. Met Virtuozzo lopen we voor op de concurrentie in het aanbieden van hoogwaardige oplossingen voor zowel niet-technische klanten als DevOps-experts.”

De PaaS-implementatie van BasicCloud resulteert in een uitgebreide marktplaats met eenvoudige ‘one click’-oplossingen die beschikbaar zijn voor automatische implementatie. Daarom kunnen zelfs klanten met minimale technische vaardigheden automatisch schaalbare clusters van WordPress en Magento installeren en uitvoeren om te zorgen voor on-demand schalen, verhoogde uptime en verminderde laadtijd van webpagina’s.

De samenwerking biedt ook state-of-the-art oplossingen voor Docker-, Kubernetes- en Database-as-a-Service-producten, waardoor meer geavanceerde gebruikers, zoals ontwikkelaars en systeembeheerders, zeer uitgebreide configuratie mogelijkheden krijgen.

“De vraag naar PaaS-mogelijkheden blijft wereldwijd toenemen, omdat klanten op zoek zijn naar eenvoudige, geautomatiseerde oplossingen om de ontwikkeling van applicaties te versnellen”, zegt Ruslan Synytsky, CTO bij Virtuozzo. “We hebben onze PaaS ontwikkeld om het bedrijfsmodel van serviceproviders zoals BasicCloud op unieke wijze te ondersteunen, om hen te helpen zich gemakkelijk te differentiëren en nieuwe inkomsten te genereren, terwijl de klantwaarde wordt verhoogd. We zijn er trots op hun favoriete partner te zijn, aangezien ze deze geavanceerde toolset naar de Nederlandse DevOps-community brengen.”

Naast het op de lokale markt brengen van de bovengenoemde mogelijkheden, zorgt de samenwerking ervoor dat BasicCloud zich exclusief kan focussen op applicatieondersteuning van hun klanten, waardoor het aantal storingsmeldingen drastisch wordt verminderd en de klanttevredenheid wordt verhoogd.

Free Trial van 14 dagen beschikbaar
Klanten die geïnteresseerd zijn in het testen van het nieuwe PaaS-aanbod van BasicCloud kunnen een gratis proefversie starten door zich hier te registreren: https://www.basiccloud.nl/paas-to-please/

Over BasicCloud
BasicCloud is een startup in cloud- en webhosting, opgericht in 2020 in Nederland. BasicCloud biedt hun klanten een snelle en betrouwbare infrastructuur voor verschillende website-, database- en applicatiebehoeften. BasicCloud daagt de hostingmarkt in Nederland uit door hoogwaardige dienstverlening en persoonlijke communicatie te bieden. BasicCloud biedt een robuuste en stabiele, snelle omgeving in datacenters in Nederland. BasicCloud biedt slimme cloud-oplossingen en een breed scala aan diensten zoals VPS, shared hosting, managed server-opties, database-clusters en nog veel meer.