BCC en Microsoft openen Windows XP-servicepunten op bijna zestig locaties in Nederland

Schiphol-Rijk, 20 maart 2014 – BCC Nederland en Microsoft Nederland openen op 29 maart 2014 in alle 58 vestigingen van elektronicaketen BCC in Nederland een Windows XP-servicepunt. Consumenten kunnen bij het servicepunt terecht voor al hun vragen over Windows XP, dat vanaf 8 april 2014 geen nieuwe beveiligingsupdates en technische ondersteuning meer krijgt. Consumenten wordt aangeraden om vanaf die datum geen computer met XP meer te gebruiken.
Na ruim twaalf jaar stopt Microsoft op 8 april 2014 met het onderhoud van Windows XP. Vanaf die datum ontvangen gebruikers van het besturingssysteem geen beveiligingsupdates en technische ondersteuning meer. Sinds oktober 2001, toen Windows XP uitkwam, is het computergebruik drastisch veranderd. Er waren nog geen Facebook en Twitter, en mensen waren beperkt online. Consumenten en bedrijven betaalden nog met de gulden en betalingsopdrachten gebeurden per post. Nu zijn touchscreens en apps de norm en bankieren we via het internet. Door al deze veranderingen en nieuwe ontwikkelingen is het niet langer mogelijk om Windows XP up-to-date te houden. Daarom zet Microsoft de onderhouds- en beveiligingsupdates voor dit besturingssysteem per 8 april 2014 stop. Dat heeft onder meer gevolgen voor de bescherming van de persoonlijke gegevens van computergebruikers. Zo is het na 8 april niet meer veilig om te bankieren via internet met een pc of laptop met Windows XP.
BCC is enthousiast over de samenwerking met Microsoft. Paul Havinga, algemeen directeur BCC: “De Windows XP-servicepunten passen perfect in onze formule van ‘high service, low pricing’. Met bijna zestig winkels door het gehele land zijn wij de ideale partner om het persoonlijke advies en de hulp van Microsoft zo dicht mogelijk bij mensen thuis te brengen. We hebben onze medewerkers optimaal getraind in samenwerking met Microsoft, de te verwachte vragen zijn zeer divers op het gebied van veiligheid, randapparatuur en upgrademogelijkheden.”
“Wij krijgen langs deze weg de kans om persoonlijk in contact te treden met klanten. Zo kunnen we hen informeren over Windows XP en helpen met al hun vragen over het stopzetten van de beveiligingsupdates, mogelijke risico’s en wat zij kunnen doen om zo min mogelijk risico te lopen. We adviseren iedereen om op www.windowsxp.nl te controleren of Windows XP op de desbetreffende computer draait”, zegt Joris Jan Goos, Windows Consumer Microsoft Nederland.
Over BCC
BCC bestaat sinds 1969 en is onderdeel van de beursgenoteerde multinational DARTY Group die met meer dan 450 vestigingen is vertegenwoordigd in diverse landen in Europa. Hierdoor is BCC in staat nieuwe ontwikkelingen snel te signaleren en voorop te lopen bij de introductie van nieuwe producten. Met 1.300 werknemers en 58 vestigingen is BCC een van de leidende electrospeciaalzaken in Nederland. Elk jaar komen daar weer nieuwe winkels bij. Dankzij haar zes beloften garandeert BCC haar klanten altijd de zekerheid van de juiste keuze. Zo biedt de electroretailer de BCC-prijsgarantie. Als de consument tot 14 dagen na aankoop zijn product goedkoper vindt bij een vergelijkbare concurrent, betaalt BCC het prijsverschil gewoon terug. En dankzij het deskundige advies en de beste service van haar personeel vinden klanten voor elk budget het juiste apparaat, zeven dagen per week, via de website of in de winkel. Met een ruime keuze uit eerlijke en duurzame producten. Dat is zeker BCC. www.bcc.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.