BCom Mobile presenteert een nieuwe lijn robuuste smartphones en tablets: ROUGH PRO

Met de ROUGH PRO-lijn richt BCom zich op de zakelijke markt waar smartphones en tablets niet alleen bestand moeten zijn tegen water, stof en schokken, maar ook dun, licht van gewicht en met de volledige functionaliteit van een moderne smartphone. BCom heeft samen met haar partners vele jaren ervaring in de Olie & Gas industrie, logistiek, veiligheid, bouw en zorg. In nauwe samenwerking ontwikkelde zij dit robuuste product en branche specifieke software toepassingen. De SA-SM14 is IP68 en MIL-STD-810G gecertificeerd en beschikt over alle hardware die deze branches vragen.

Speciaal voor de medewerkers die in gevaarlijke werkomgevingen actief zijn heeft BCom samen met haar partner MobileTrack een Man Down toepassing ontwikkeld. Met BCom Man Down kunnen medewerkers met of zonder(!) druk op de knop een alarmering plegen. De operator heeft direct inzicht in de aard van de calamiteit en de locatie van de medewerker. Ons energiezuinige concept staat garant voor Lone Worker Protection gedurende een hele werkdag.

Met BCom Sentinel, powered by LiveCast, wordt voorzien in real-time tweeweg video streaming. Het ondersteunen van medewerkers op afstand is nog nooit zo makkelijke geweest. Gekoppeld aan BCom Man Down wordt bij een calamiteit geheel automatisch een tweeweg video verbinding opgezet met de meldkamer. De meldkamer heeft inzicht in de locatie, aard van de calamiteit en real-time video.

De betrouwbare gas detectie apparatuur van MSA The Safety Company is gekoppeld aan BCom Sentinel. Met deze koppeling alarmeert uw ROUGH PRO automatisch bij te hoge concentraties van (gevaarlijke) gassen. De meldkamer heeft real-time inzicht in de omgevingsvariabelen zoals temperatuur en gasconcentraties.

Over BCom Mobile bv

Eind 2013 is BCom opgericht met een duidelijke visie voor ogen: het produceren van naadloze communicatiesystemen voor sectoren waar reguliere communicatiemiddelen niet voldoen. BCom integreert mobiele communicatie met camerasystemen, controle systemen en locatie gebaseerde

diensten voor haar klanten in sectoren in de Olie & Gas industrie, logistiek, veiligheid, bouw en zorg. Info: www.bcom-solutions.com