Geplaatst door Base Design

Belgisch branding bureau Base Design opent studio in Melbourne

Brussel, 26 januari 2021 – Base Design, het van oorsprong Brusselse branding bureau met Belgische en internationale klanten als Delvaux, Essentiel, Caudalie, Apple, StuBru, Bozar en het MoMa, opent een studio in het Australische Melbourne. Base heeft sinds 1998 een poot in New York en werkt sinds 2012 ook vanuit Genève. Melbourne is de derde buitenlandse vestiging voor Base.

“Er is geen handleiding over hoe je een nieuwe business opstart te midden van een pandemie. Zelfs voordat Covid-19 alle plannen overhoophaalde, was het voor onze creatieve directeurs Caroline Cox en Daniel Peterson al een pittige uitdaging om in hun Australische thuisstad Melbourne een nieuw kantoor uit de grond te stampen”, zegt Dimitri Jeurissen, één van de twee oprichters van Base. “Toen kwamen de bosbranden, en vervolgens het virus. Je kan begrijpen dat we heel tevreden zijn dat onze studio in Melbourne vandaag eindelijk/effectief operationeel is.”

Peterson en Cox zijn Australiërs, maar hun werk bracht hen over de hele wereld. Ze werkten tot 2019 beiden in New York: hij als Design Director voor de Base-studio daar, zij als artistiek directeur voor de campagnes van Calvin Klein, waar de Belgische modeontwerper Raf Simons destijds aan het hoofd stond. Eind 2019, met hun tweede kindje op komst, besloot het koppel zich in hun thuisland te vestigen.

In de opstartfase werkte de Australische studio van Base vooral aan internationale opdrachten van het agentschap. Vanaf nu staan er steeds meer lokale samenwerkingen met o.a. kunstorganisaties, een architectenbureau en een vastgoedontwikkelaar op de planning.

“Het idee van culturele impact verbindt alle studio’s en alle projecten van Base”, zegt Peterson, die projecten voor het Bob Dylan Center (creatie visuele identiteit) en de reeks websites voor The Prince Estate (de erfgenamen van Prince) mee vormgaf. “Deze projecten tonen dat merken nooit zomaar een constructie zijn, maar altijd vanuit een intentie vertrekken.”

In de Base-studio in Melbourne werken vandaag vier mensen: Peterson, Cox en twee medewerkers. Daarnaast doen ze beroep op een aantal freelancers.