Bemiddelaar Freelancers United lanceert tak voor recruitment marketing: RecruitMarketing

Er komen steeds meer HR-tools bij en dat maakt het voor recruiters lastig om alles uit hun digitale kanalen te halen, signaleert Freelancers United. Daarom lanceert het bemiddelingsbureau, juist tijdens de corona-periode, een tak voor recruitment marketing: RecruitMarketing. Nu ligt er immers minder druk op het aannemen van nieuw personeel, waardoor recruitmentprocessen op orde gebracht kunnen worden. RecruitMarketing gaat het wervingsproces minder kostbaar en beter voorspelbaar maken, door inzichten op het gebied van mens, merk en digitaal te combineren.
Marije Koets, partner bij Freelancers United: “Technologisch innovaties in het HR-vak volgen elkaar op in een razend tempo. Dat maakt het voor veel recruiters lastig om te bepalen welke tool ze op welke manier inzetten, om zo data te transformeren in waardevolle inzichten, oplossingen en plaatsingen. Met RecruitMarketing willen we dat oplossen.”
Koets: “Vanuit RecruitMarketing delen we onze kennis op het gebied van digital, HR en marketing met recruitment- en HR-afdelingen. Zo hopen we bedrijven te stimuleren om een recruitmentstrategie te hanteren die minder transactioneel en incidenteel van aard is. Een succesvolle wervingsstrategie draait uiteindelijk om de focus op duurzame relaties. Dankzij die visie, en de juiste tools, wordt recruitment schaalbaarder, efficiënter en minder kostbaar.”
Samenwerking met recruitmentmarketing-expert
RecruitMarketing is een samenwerking tussen Freelancers United en recruitmentmarketing-expert Marvin Croon. Croon: “Tal van sectoren en bedrijven hebben er baat bij als ze recruitment als een continu proces zien, dat geoptimaliseerd kan worden door slimme technologie. Succesvolle werving wordt daarmee een intelligent samenspel van techniek en identiteit. Bedrijven verlagen hiermee de kosten per kandidaat, verhogen de Candidate Lifetime Value en verbeteren zo de productiviteit en effectiviteit van recruitment.”
Koets sluit zich daarbij aan en illustreert het belang van een geïntegreerde aanpak van digital, marketing en HR. “Vacatureteksten schrijf je eigenlijk voor kandidaten én voor algoritmes. Aantrekkelijke informatie publiceer je waar actief én passief talent zich bevindt. Als je de war on talent wil winnen, dan zorg je dat digital, marketing en HR samen aan het front staan.”
Winnende werkgeversmerken
Freelancers United beschikt inmiddels over een netwerk van meer dan 1.200 professionals in marketing en recruitment. Koets: “Dit netwerk stelt ons in staat om sterk werkgeversmerk op te bouwen. Kandidaten beoordelen werkgevers op dezelfde kritische manier als consumenten producenten beoordelen. Onder meer bij Building Heroes hebben we een merk kunnen opbouwen dat binnen- en buiten de sector herkend wordt als onderscheidend en herkenbaar.”
Jeroen Meerum Terwogt, oprichter van Building Heroes, zegt daar het volgende over: “Wij richten ons op professionals in de bouwsector, wat betekent dat we te maken hebben met veel concurrentie. De merk- en HR-inzichten van Freelancers United, gecombineerd met de technische inzichten van Marvin Croon, zorgen ervoor dat we een uniek profiel hebben en sneller groeien dan de concurrentie.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.