Bereik van mobiele advertenties verdubbeld ten opzichte van 2013

Het bereik van mobiele advertenties is begin dit jaar bijna verdubbeld, vergeleken met 2013. Dit blijkt uit het Citrix Mobile Analytics Report voor het eerste kwartaal van 2014. Dit rapport biedt inzicht in het gedrag van gebruikers van mobiele devices en de factoren die bepalend zijn voor de gebruikerservaring van mobiele diensten.
Het rapport is gebaseerd op een onderzoek onder gebruikers van mobiele diensten, in opdracht van Citrix. Dit zijn de meest opvallende resultaten uit het onderzoek:
Mobiele advertenties krijgen meer ‘air time’
Het aantal mensen dat wordt bereikt met mobiele advertenties is ten opzichte van 2013 bijna verdubbeld. Op dit moment ontvangt nog slechts één op de twintig mobiele gebruikers video-advertenties. Citrix verwacht dat dit aantal sterk zal gaan groeien, onder meer door de introductie van auto-play voor video-advertenties door Facebook in december 2013. Wat opvalt, is dat 59 procent van de respondenten denkt dat mobiele advertenties niet meetellen voor hun maandelijkse databundel.
Mobiele gezondheidsapps zijn populairder dan ooit
Gezondheidsapps groeien het snelst van alle soorten apps. De populairste gezondheidsapps hebben betrekking op fitness en hardlopen, afvallen en voeding. Citrix voorspelt een toename van de impact van gezondheidsapps op het dataverkeer door de populariteit van wearable devices zoals Nike+, FuelBand en Pebble.
Mobiele gebruikers zijn gek op spelletjes
68 procent van de respondenten is licht verslaafd aan tenminste één van de spelletjes op hun mobiele device. 10 procent van de mobiele gebruikers speelt spelletjes via hun mobiele netwerk, Citrix verwacht dat dit aantal zal stijgen.
Sociale netwerken zien toename in video’s
De introductie van Vine en de integratie van video in Instagram (Facebook) hebben een groot aandeel gehad in de groei van het aantal gedeelde video’s. De gedeelde data op sociale netwerken bestaat nu voor 32 procent uit video, foto’s zorgen voor 63 procent van het dataverkeer, en tekst 5 procent.
“Het Mobile Analytics Report geeft inzicht in mogelijke valkuilen voor netwerken en kansen om mobiele gebruikers zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn”, aldus Mark Davis, senior director of Product Marketing, Service Provider Platforms bij Citrix. “Het kan daarom worden beschouwd als een ‘early warning’-systeem voor mobiele providers, marketingafdelingen en klantenservices. Veel gebruikers verwachten dezelfde prestaties van hun mobiele device als wanneer ze gebruik maken van bijvoorbeeld een vaste computer. Maar een goede gebruikerservaring is pas het begin. Operators kunnen gebruik maken van de onderzoeksresultaten en op basis daarvan hun dienstverlening aanpassen.”
Over Citrix
Citrix (NASDAQ:CTXS) is marktleider in virtualisatie-, netwerk- en cloud-infrastructuur en zorgt voor nieuwe manieren waardoor mensen beter kunnen werken. Citrix-oplossingen ondersteunen IT- en service-providers om virtuele en mobiele werkplekken te bouwen, beheren en beveiligen, waarmee ze naadloos applicaties, desktops, data en diensten leveren via ieder device, over ieder netwerk of cloud. Dit jaar viert Citrix 25 jaar innovatie, de vereenvoudiging van IT en grotere productiviteit door mobiele werkstijlen. Met een jaarlijkse omzet in 2013 van 2,9 miljard dollar worden Citrix-oplossingen gebruikt in meer dan 330.000 organisaties en door meer dan 100 miljoen mensen wereldwijd. Lees meer op www.citrix.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.