Industry Wire

Geplaatst door Inbox

Bewaar-app voor spullen luidt digitaal tijdperk van self storage markt in

Vanwege krapte op de woningmarkt wonen mensen steeds langer op beperkte vierkante meters, ook als de gezinssamenstelling verandert. Tegelijkertijd is er steeds meer vraag naar flexibele, kleine woonvormen die snel kunnen worden geplaatst of gerealiseerd. Steeds meer mensen kiezen bovendien bewust voor een tiny house of voor een leven met minder spullen. Al deze tendensen vragen om een flexibele opslag van spullen die even niet in huis passen maar die we niet weg willen doen. Met SmartStorage van Inbox, de eerste bewaar-app voor spullen van Nederland, sla je die spullen nu net zo eenvoudig op als bijvoorbeeld foto’s in de cloud. Via de app wordt de opslag geregeld, is bij te houden welke spullen er zijn opgeslagen kunnen deze op elk moment weer worden teruggebracht. Hiermee komt Inbox tegemoet aan een grote vraag naar meer flexibiliteit en service in self storage.

Self storage 2.0

De self storage markt is sinds de jaren ’90 nauwelijks veranderd. Het concept is hetzelfde gebleven: mensen huren een box, krijgen een code, pasje of sleutel en brengen zelf de spullen van en naar de box. De opslagloods waar de box wordt gehuurd moet bovendien een beetje in de buurt van huis staan zodat de klant niet te ver hoeft te rijden en makkelijk even langs zijn spullen kan. Dat blijkt een verkeerde aanname stelt Inbox. Volgens deze nieuwkomer in de self storage markt blijkt 80% van de huurders van opslagruimte minder dan één keer per kwartaal bij zijn of haar box te komen. Inbox draait het met SmartStorage dan ook om en haalt en brengt de spullen gratis thuis. Zolang de klant overzicht heeft in wat er opgeslagen is, en zijn spullen makkelijk weer terug kan krijgen, is hij daarmee veel beter geholpen dan met de onbeperkte toegang die hij toch niet gebruikt. Vanuit deze gedachte ontstond het SmartStorage concept van Inbox; het eerste digitale initiatief voor fysieke opslagruimten waarmee de spullen wel extern worden opgeslagen, maar toch altijd binnen handbereik zijn dankzij de app.

Gemak

Het werkt heel eenvoudig. De klant zet de spullen die hij wil opslaan klaar en plant een haalafspraak. Inbox haalt de spullen vervolgens thuis op, en slaat ze veilig op. In de app is precies te zien wat er is opgeslagen. Als de spullen, of slechts een deel ervan, weer nodig zijn, kan eenvoudig worden geregeld dat deze weer worden thuisbezorgd. Elke klant krijgt bovendien precies de ruimte die hij nodig heeft. Ook als er tijdelijk meer of minder moet worden opgeslagen groeit of krimpt de grootte van de gehuurde opslag mee.

Rik Snelleman, oprichter van Inbox: “Bloemen, maaltijden, online aankopen: alles wordt tegenwoordig thuisbezorgd, en vaak op momenten dat het de klant uitkomt. De consument van tegenwoordig is een dergelijk serviceniveau gewend. Juist in een markt die inzet op gemak kregen ze dat echter niet. Veel klanten huren een box bovendien rond een verbouwing, verhuizing of scheiding en hebben dan al genoeg aan hun hoofd. SmartStorage biedt de flexibiliteit, service en het gemak dat ze inmiddels in andere dienstverlening ook gewend zijn”.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht