Industry Wire

Geplaatst door Marveltest

Bezoek vakbeurs niet noodzakelijk voor commercieel succes

Amsterdam – Wereldwijd worden vakbeurzen en netwerkevenementen afgezegd door de uitbraak van het coronavirus. Voor veel bedrijven, van groot tot klein, zijn deze beurzen van essentieel belang om in contact te komen met potentiële klanten. Het wegvallen van deze beurzen leidt hierdoor tot een afname in de orderboeken en bedrijven zoeken naar alternatieven. Marveltest, een bedrijf dat zich specialiseert in data intelligence voor marketingdoeleinden, heeft een ‘lead generation engine’ ontwikkeld dat bedrijven in staat stelt om zeer gericht potentiële klanten te benaderen.

Bhupinder Singh, oprichter van Marveltest, ziet de interesse per dag toenemen: “Nu een belangrijke beurs voor de parfumindustrie in Milaan is afgezegd, werken wij samen met een parfummerk om wereldwijd distributeurs en agenten te vinden.” Singh legt uit dat het platform van nature een groter bereik heeft dan de traditionele vakbeurs. “Voor een Nederlandse orgelbouwer heeft de lead generation engine 300 klanten gevonden door middel van een snelle wereldwijde analyse. Dit laat echt de kracht zien van onze technologie,” zegt Singh.

Marveltest stelt bedrijven in staat om klanten te identificeren op basis van hun online activiteit. Bezoekers van websites van gespecialiseerde vakbeurzen of media worden door Marveltest omgezet in doelgroepen. Deze doelgroepen worden vervolgens benaderd op meer dan 15 digitale kanalen, waarna de resultaten inzicht geven in hoe de benadering verder verfijnd kan worden. De kennis over de verschillende doelgroepen, en het door Marveltest ontwikkeld algoritme, maakt het mogelijk om snel bedrijven te koppelen aan potentiële klanten van over de hele wereld.

Marveltest kan op deze manier automatisch dezelfde interactie met klanten als op een beurs nabootsen. In een tijd waarin het coronavirus direct en internationaal contact met klanten bemoeilijkt, geeft dit mogelijk een alternatief voor de acquisitieactiviteiten voor ondernemers en bedrijven.

– einde persbericht –

Noot voor de redactie:

Over Marveltest
Marveltest is een marketingdata specialist dat bedrijven in staat stelt om producten online bij specifieke doelgroepen te testen. De analyse van Marveltest is volledig data-gedreven en geeft klanten inzicht om risico’s te vermijden. Marveltest is opgericht in 2018 door Bhupinder Singh en Maarten van den Biggelaar (oprichter Quote Media). Het kantoor is gevestigd in Amsterdam.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.marveltest.com/

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht