Geplaatst door Bitget

Bitget de eerste CEX die financiële transparantie biedt met Space and Time

Victoria, Seychellen, 27 maart 2023 – Bitget, het grootste crypto copy trading-platform, kondigt een strategisch partnerschap aan met Space and Time (SxT), marktleider in gedecentraliseerde datawarehousing. De samenwerking stelt Bitget in staat meer transparantie te bieden van beursactiviteiten met een controleerbaar fraudebestendig audit trail van gegevens en berekeningen.

Bitget is de eerste centralized exchange (CEX) die gebruik maakt van een gedecentraliseerd datawarehouse. Het betrouwbare Space and Time-platform biedt Bitget-gebruikers aantoonbaar bewijs dat de beurs de activa bezit die het claimt te bezitten in naam van zijn klanten. Bitget-gebruikers zullen ook volledige transparantie hebben over de activiteit, liquiditeit, activa en passiva van de beurs, met de zekerheid dat de gegevens en berekeningen die de beurs ondersteunen accuraat zijn en dat er niet mee gesjoemeld is.

Bitget heeft een Proof of Reserves-pagina gelanceerd om gebruikers te laten zien dat het een full-reserve exchange is. De Proof of Reserves (“PoR”), die gebruik maakt van de cryptografisch gecontroleerde Merkle tree-methode, bevestigt ook dat de activa van gebruikers die op het platform zijn opgeslagen, veilig zijn. Ter ondersteuning van verdere transparantie zal de beurs samenwerken met Space and Time, waardoor Bitget een bewijs van boekhouding kan leveren en zijn gebruikers kan verzekeren dat alle beursoperaties zowel geldig als verifieerbaar zijn. De totale reserveratio is 231% volgens de gegevens per 6 maart 2023, wat betekent dat Bitget meer dan 100% van de totale activa van de gebruikers (BTC, ETH, USDT, USDC) bezit.

“Bitget heeft de ambitie het alles-in-één wereldwijde handelsplatform te zijn en onze samenwerking met Space and Time benadrukt onze toewijding hierin”, aldus Gracy Chen, Managing Director van Bitget. “Meer dan ooit willen gebruikers transparantie van beurzen. Bitget is de eerste die via Space and Time werkt aan transparantie van boekhoudkundige bewijzen en operaties. We willen mensen inspireren om crypto te omarmen met meer bescherming, transparantie en veiligheid, die voor ons als pijlers dienen voor het bouwen van een betrouwbaar en solide platform.”

Space and Time is het eerste gedecentraliseerde data warehouse dat tamperproof on-chain en off-chain data samenvoegt. Space and Time heeft een nieuwe cryptografie ontwikkeld genaamd Proof of SQL die cryptografisch bewijst dat queryberekeningen nauwkeurig zijn uitgevoerd en dat zowel de query als de data tamperproof zijn.

“Space and Time bouwt de basis voor een geverifieerde en transparante financiële economie”, aldus Nate Holiday, CEO en medeoprichter van Space and Time. “We zijn enthousiast over de samenwerking met Bitget om marktleidend bewijs te leveren voor boekhouding en controleerbaarheid van transacties. Dit partnerschap markeert een nieuw tijdperk van transparantie voor gecentraliseerde bedrijven.”

Bitget zal gebruik maken van het Space and Time data warehouse om verifieerbare berekeningen uit te voeren tegen verifieerbare on-chain en off-chain data. De transparantie van Space and Time zal Bitget helpen het vertrouwen te versterken dat het heeft opgebouwd bij zijn groeiende gebruikersbestand, terwijl het zijn productaanbod blijft uitbreiden om een one-stop investment solution te worden.