Bizboard presenteert nieuwste app tijdens lancering Famo.us

Tijdens de officiële lancering van ontwikkelplatform Famo.us op 9 april aanstaande in San Francisco, presenteren de ontwikkelaars van Bizboard, in opdracht van ZanApp, hun nieuwste app Plugg. Met Plugg kunnen gebruikers hun muziek live delen met vrienden en de rest van de wereld. Na een eerste presentatie aan Famo.us kreeg Bizboard de kans om als enige partij buiten de Verenigde Staten deel te nemen aan het Private Beta Program van Famo.us.

Volgens ingewijden is javascript engine en framework Famo.us the next big thing op het gebied van app- en webdevelopment. De club kreeg dan ook meer dan 70.000 aanmeldingen voor haar private beta programma. Bizboard werd samen met nog 59 ontwikkelaars toegelaten tot de techniek van Famo.us en kon tijdens de verdere ontwikkeling van Plugg rekenen op advies en begeleiding. Een tussentijdse presentatie maakte zoveel indruk, dat Bizboard is uitgenodigd de app voor te stellen aan het publiek tijdens de officiële lancering van Famo.us.

Delen, liken, afspelen
Plugg is dé manier om je muzieksmaak wereld kenbaar te maken, live en vanuit welke muziekbibliotheek dan ook. Deze app verandert je smartphone in een  persoonlijk muziekkanaal waarop iedereen kan inloggen. In tegenstelling tot bestaande app’s kun je met Plugg tegelijkertijd en wereldwijd luisteren naar hetzelfde nummer. De playlist vullen kan via Itunes, Spotify, YouTube en SoundCloud of rechtstreeks vanuit de mixer naar de mini-jack. Koppel je Plugg aan een stereo, dan wordt het een dj-tool en kun je je playlist openstellen voor verzoeknummers. Of je geeft hem helemaal vrij en laat de bezoeker via voting & ranking meebepalen wat je draait. En met aangesloten koptelefoons maak je er heel eenvoudig een silent disco van en behoort geluidsoverlast tot het verleden.

In juni gratis verkrijgbaar in de App Store
Het idee van een silent disco app kwam vanuit de waagkapitaalmaatschappij H.W.Z. van de gebroeders Zanen. Nadat ze hiervoor ZanApp in het leven hadden geroepen, vond H.W.Z. in Bizboard de juiste partner. De twee partijen werkten het initiële idee verder uit volgens de Bizboard methodiek tot het platform dat Plugg nu is. Na een testperiode van zestig dagen volgend op de presentatie in San Francisco op 9 april, zal Plugg verkrijgbaar zijn in de App Store. Normaal gebruik van Plugg is gratis. Wie Plugg professioneel wil inzetten, kan tegen betaling extra functies activeren.