Blauw Research en Notificare werken samen om effectiviteit van marktonderzoek te verbeteren

Rotterdam, 2 november 2015 – Blauw Research, een toonaangevend marktonderzoekbureau, gaat de technologie van mobile marketing platform Notificare inzetten om marktonderzoek persoonlijker en relevanter te maken voor consumenten. Door de technologie voor locatie-gebaseerde push-notificaties te integreren in de apps van klanten van Blauw Research, bieden Notificare en Blauw een revolutionaire manier om de consument onderzoeksvragen te stellen, op het juiste moment, op de juiste plaats.
Door de mobiele revolutie is de effectiviteit van traditioneel marktonderzoek via telefoon of e-mail afgenomen. Sommige consumenten zijn vragenlijstmoe en steeds minder bereid om hun klantervaringen te delen. Volgens Ivo Langbroek, Innovation Officer van Blauw, biedt Notificare een oplossing voor dit probleem. “De technologie van Notificare stelt onze klanten in staat om een dialoog aan te gaan met consumenten door ze op specifieke plaatsen en momenten via notificaties op hun mobiele telefoon gerichte vragen te stellen. Wij verwachten onze klanten hiermee van betere onderzoeksgegevens te kunnen voorzien.”
Emotie van het moment
Blauw is altijd op zoek naar innovatieve manieren om de effectiviteit van marktonderzoek te vergroten. “De macht is verschoven naar de consument,” legt Langbroek uit. “Hij legt vandaag de dag veelal via mobiele apps contact met de bedrijven waar hij klant is. Het is veel logischer om bij dat kanaal aan te sluiten. Met Notificare is het mogelijk om consumenten direct via de apps van onze klanten specifieke vragen te stellen. Dit houdt in dat we geen lange vragenlijsten sturen, maar veel dichter op het moment van een aankoop, bijvoorbeeld als iemand de winkel uitloopt, een paar korte vragen stellen. Dit vergroot de relevantie van de berichten voor de consument, omdat hij zich dan nog in de emotie van het moment bevindt. Hij is dan veel eerder bereid om mee te werken en het is bovendien goed voor de klantloyaliteit.”
Strategische samenwerking
Robert Leefmans, CEO van Notificare, noemt de toepassing van notificaties door Blauw een uitstekend voorbeeld van de brede mogelijkheden van het mobile marketing platform. “Notificare wordt met name veel gebruikt in de retail voor commerciële marketing- en loyalty-campagnes. Marktonderzoek is een nieuw toepassingsgebied waarbij contextuele push-notificaties de interactie van merken met consumenten persoonlijker maakt. Wij hopen dat Blauw met onze oplossing succesvoller onderzoek kan doen voor zijn klanten.”
Blauw is inmiddels in gesprek met diverse grote partijen om Notificare onderdeel te maken van hun onderzoeksstrategie.
***
Over Notificare
Het Notificare Mobile Marketing Platform is een krachtig marketinginstrument waarmee bedrijven hun mobiele apps kunnen verrijken met interactieve contextuele berichten. Notificare maakt hierdoor persoonlijke en locatie-gebaseerde interactie mogelijk, onder andere door middel van iBeacons. Hiermee kunnen bedrijven hun klanten voorzien van relevante informatie op het juiste moment. Dit vergroot de effectiviteit van de marketingcommunicatie en zorgt dat er een duurzame relatie met klanten wordt opgebouwd. Notificare versterkt het mobiele kanaal binnen omni-channel campagnes. Meer informatie: www.notifica.re
Over Blauw Research
Blauw Research is een toonaangevend marktonderzoekbureau, dat in 2009 werd uitgeroepen tot Marktonderzoekbureau van het jaar. Met vestigingen in Rotterdam, Londen en Nürnberg en ruim 90 medewerkers ondersteunt het opdrachtgevers met doelgericht en effectief onderzoek in alle sectoren van het bedrijfsleven. Meer informatie: www.blauw.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.