Industry Wire

Geplaatst door Booking.com

Booking.com is de officiële reispartner van het Eurovisie Songfestival 2021

Amsterdam, 10 februari 2021 – Vandaag kondigt het toonaangevende digitale reisplatform Booking.com een nieuwe samenwerking aan met de European Broadcasting Union als officiële reispartner van het Eurovisie Songfestival 2021. Het Eurovisie Songfestival 2021 vindt op 18, 20 en 22 mei 2021 plaats in Rotterdam Ahoy.

Met de missie om het voor iedereen makkelijker te maken de wereld te beleven en met meer dan 28 miljoen accommodatie-listings in ruim 153.000 bestemmingen wereldwijd, zet Booking.com zich in om fans van het Eurovisie Songfestival een onvergetelijke reis te bezorgen. Dit geldt niet alleen voor een reis naar een van de legendarische liveshows van het Eurovisie Songfestival, maar ook voor een bezoek aan een van de deelnemende landen om de cultuur en tradities van hun favoriete artiesten zelf te ervaren. Zodra veilig en verantwoord reizen weer mogelijk is, staat Booking.com klaar voor de mensen die nieuwe plekken willen ontdekken.

Net zoals het Eurovisie Songfestival de afgelopen 65 jaar de kracht van muziek heeft gebruikt om te inspireren en barrières te doorbreken, draagt reizen bij aan meer begrip en acceptatie. Booking.com voelt zich dan ook vereerd om een rol te spelen bij het samenbrengen van meer dan 180 miljoen fans uit Europa en uit andere delen van de wereld, om een van ’s werelds populairste live televisie-entertainment evenementen en haar boodschap van eenheid en inclusiviteit te vieren, of dat nu persoonlijk is of vanuit huis.

“Als bedrijf dat trots is op zijn Nederlandse roots, en de passie heeft om mensen te helpen bij het ontdekken van de verbazingwekkende diversiteit die de wereld biedt, zijn we zeer enthousiast dat we in 2021 officiële reispartner van het Eurovisie Songfestival zijn”, aldus Arjan Dijk, Senior Vice President en Chief Marketing Officer bij Booking.com. “In een tijd van afzondering, gesloten grenzen en reisbeperkingen is het thema van dit jaar – Open Up – actueler dan ooit, en perfect in balans met onze eigen waarden en optimistische vooruitzicht als een merk voor iedereen. We vinden het geweldig dat we fans van het Eurovisie Songfestival kunnen verwelkomen in ons thuisland en de bruisende stad Rotterdam, of dat nu in levende lijve is of via het scherm van hun smartphone. We hopen velen te inspireren om de geweldige invloeden die het Eurovisie Songfestival zo speciaal maken verder te ontdekken – niet alleen tijdens deze ene week in mei, maar het hele jaar door.”

“Het is ons een genoegen om Booking.com te verwelkomen als officiële reispartner van het Eurovisie Songfestival 2021”, aldus Martin Österdahl, Executive Supervisor van het Eurovisie Songfestival. “Dit is een perfecte samenwerking tussen ’s werelds grootste live muziekevenement en een van ‘s werelds meest toonaangevende digitale reisorganisaties.

Naast een geïntegreerde merkaanwezigheid tijdens de liveshows op 18, 20 en 22 mei, zal Booking.com als officiële reispartner van het Eurovisie Songfestival nauw samenwerken met de EBU op het gebied van aanvullende uitzendingen, digitale activiteiten en promoties in de aanloop naar en tijdens het ESF 2021. Dit alles om zo de miljoenen fans van het Songfestival in Europa en de rest van de wereld te betrekken met exclusieve reiscontent en digitale ervaringen gerelateerd aan het Eurovisie Songfestival.

Over Booking.com

Booking.com is in 1996 opgericht in Amsterdam en van een kleine Nederlandse start-up uitgegroeid tot een van de grootste e-commercebedrijven in de reisindustrie ter wereld. Booking.com is onderdeel van Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG). Met als missie om het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te ervaren, investeert Booking.com in digitale technologie die helpt om het reizen zo naadloos mogelijk te laten verlopen. Bij Booking.com verbinden wij miljoenen reizigers met gedenkwaardige ervaringen, handige transportopties en ongelooflijke accommodaties – van vakantiehuizen tot hotels en nog veel meer. Booking.com biedt ook een platform voor ondernemers van elk formaat in de reis- en ervaringssector, en biedt hen zo een wereldwijd bereik en de kans om hun business te laten groeien. Booking.com is beschikbaar in 44 talen en biedt meer dan 29 miljoen aangemelde accommodaties, waaronder meer dan 6,7 miljoen aangemelde huizen, appartementen en andere unieke verblijven. Van transport tot geweldige plekken om te eten, attracties, tours, evenementen en activiteiten wereldwijd: Booking.com maakt alles makkelijk en heeft een klantenservice die 24 uur per dag bereikbaar is.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht