Industry Wire

Geplaatst door Brandbase

BrandBase creëert Generation Discover Festival met talloze onvergetelijke ervaringen voor scholieren

Amsterdam, 2 Oktober 2019 – Vijf dagen lang. Één groot spektakel om jongeren te inspireren voor wetenschap & technologie. En een recordaantal bezoekers in het vooruitzicht.

Vandaag gaat in Rotterdam de vierde editie van Generation Discover Festival van start. Na drie succesvolle eerdere edities in Den Haag kreeg BrandBase, een creatief productiebedrijf uit Amsterdam, opnieuw de taak om het festival van A tot Z te organiseren. Het festival heeft als doel basisschoolkinderen enthousiast te maken voor wetenschap en technologie.

Generation Discover Festival, mogelijk gemaakt door 32 partners uit de publieke en private sector vindt plaats van 2 t/m 6 oktober, dit jaar voor het eerst in AHOY in Rotterdam Zuid. De partners zijn er gezamenlijk van overtuigd dat we de denkkracht van de scholieren in het basisonderwijs nodig hebben om de wereld van morgen vorm te geven.

Inge Overtoom, Operations Director en partner van BrandBase, zei: ‘Wij zijn sinds dag één betrokken bij de ontwikkeling en organisatie van Generation Discover Festival. De doelstelling van dit evenement sluit naadloos aan bij het DNA van BrandBase dat uit twee pijlers bestaat. Ten eerste proberen we in alles wat we doen een positieve veranderingen te veroorzaken en ten tweede willen we merken uitdagen om grote en gedurfde experiences te maken. Dit is een van de projecten waar dat heel mooi tot uiting komt en waar het eindresultaat ieder jaar weer verbaast, verrast en verwondert.’

Het festival biedt kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 de mogelijkheid om op speelse manier kennis te maken met technologie en wetenschap. Dit jaar kunnen de jonge bezoekers onder meer voetballen met robots, verticaal tuinieren en vliegen met drones.

‘Dit is een creatieve megaklus en het is wat mij betreft de mooiste uitdaging die er in ons vakgebied is in Nederland’, zei Jesse Post, Creative Director BrandBase. ‘Voor alle partners van Generation Discover, bedenken, ontwerpen en ontwikkelen we relevante experiences die bijdragen aan de algemene doelstelling van het festival. Alle boodschappen van de 32 partners wordt teruggebracht in één samenhangend verhaal dat zowel de partners als de kinderen blij moet maken. Ga er maar aan staan. Het verhaal van dit jaar gaat over wonen, produceren en verplaatsen in het jaar 2050. Ik ben echt trots op wat we met het team hebben neergezet.’

Over BrandBase

BrandBase is een global, full-service creatief productiebedrijf dat bekend staat om brand experiences. BrandBase creëert grote en gedurfde concepten die merken in staat stellen om iets echts, betekenisvol te doen én te bereiken. Hun campagnes bestaan voornamelijk uit evenementen en promoties die met zorg zijn samengesteld om continu te verbazen, te verrassen en te verwonderen voor mensen over de hele wereld. Zo maken ze de merken waarvoor ze werken succesvoller. BrandBase realiseert een meetbare toename in awareness, merkvoorkeur en sales voor onder meer Shell, ING, Amsterdam Airport Schiphol, ABN AMRO en WNF.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht