Industry Wire

Geplaatst door Brandfield

Brandfield snelst groeiende online aanbieder sieraden en accessoires

Online style item specialist Brandfield heeft in 2018 een omzetstijging weten te realiseren van 30% ten opzichte van 2017. Hiermee komt het bedrijf uit op een omzet van 21 miljoen. Dit succes is niet onopgemerkt gebleven: Brandfield is in het jaar 2018 als winnaar uit de bus gekomen voor “Most Sustainable Grower”. Deze prijs krijgt het bedrijf dat het langst aaneengesloten in de Deloitte Fast 50 staat.

Luisteren naar de klant

Het geheim? De klant verstaan. Sebastian Monteban, oprichter Brandfield: “We hebben bestaansrecht bij de gratie van de consument. Die moet je blijven begrijpen.” Deze strategie heeft zich doorvertaald in een hoge klanttevredenheid: het bedrijf behaalde een 9,6 als klantenscore.

Relevant blijven

Daarnaast hanteert Brandfield een nauwkeurig geselecteerd merkportfolio, bestaande uit meer dan 140 merken, die aansluit op actuele trends in de markt. Marlies Monteban, CEO Brandfield: “Zo blijven we de autoriteit op het gebied van style items.” Naast het toevoegen van nieuwe merken introduceerde het bedrijf ook nieuwe productgroepen bestaande uit headwear, riemen, sjaals en handschoenen.

Bakstenen winkels op A-locaties

Verder gelooft het bedrijf in een omnichannel aanpak waarbij de online kanalen en de fysieke winkels elkaar versterken. Dit werd benadrukt toen het bedrijf in 2018 vier nieuwe winkels op A-locaties in Nijmegen, Eindhoven, Breda en Maastricht opende. “We willen onze klanten de extra beleving bieden van een winkelomgeving waar je zelf kunt passen en proberen. (Monteban, 2018) Dit met als doel de potentiële klant een extra stukje vertrouwen te bieden.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht