BREDAAS BEDRIJF GOED VOORBEREID OP HET NIEUWE CUSTOMER EXPERIENCE PLATFORM VAN MICROSOFT

Op Inspire, de jaarlijkse wereldwijde partnerconferentie van Microsoft, werd vorige maand aangekondigd dat Microsoft de producten Dynamics 365 Marketing en Customer Insights per 1 september a.s. gaat samenvoegen. Hiermee maakt Microsoft het organisaties nog makkelijker om gepersonaliseerde klantervaringen te bieden, gebaseerd op persoonlijke en flexibele customer journeys.
Voor het Bredase bedrijf ‘Intouch365’, dat zich als enige partij in Nederland exclusief richt op de implementatie van het Customer Data Platform (CDP) van Microsoft , komt deze ontwikkeling niet als een verrassing. “Dynamics Marketing, de marketing automation oplossing van Microsoft, ging al veel verder dan email marketing alleen”, zegt Marijn van Haperen, oprichter van Intouch365. “En de integratie met Customer Insights, het CDP van Microsoft, was al verregaand. Beide oplossingen zijn gestoeld op Dataverse, het common data platform van Microsoft, en segmenten die je definieerde in het CDP konden al worden gebruikt in de customer journeys die je definieerde in Dynamics Marketing. Maar doordat de oplossingen nu ook licentie-technisch in elkaar geschoven worden, kunnen veel meer organisaties gebruik maken van de kracht van het CDP als onderdeel van hun martech stack”.
Datasilo’s
“Doordat klanten steeds meer verschillende kanalen kiezen om met organisaties te interacteren, zijn de gegevens die die interactie oplevert ook op steeds meer verschillende plekken beschikbaar”, legt van Haperen uit. “En zo ontstaan er allemaal data silo’s, waarin de gegevens lang niet altijd netjes gestructureerd terecht komen, zoals dat in een CRM systeem wel het geval is. Een CDP is ontworpen om al deze data wèl te kunnen ontsluiten en interpreteren, zodat deze gebruikt kan worden bij het aansturen van de processen en het personaliseren van communicatie met de klant”.
Andere manier van denken
Intouch365 richt zich als Microsoft partner al bijna 4 jaar op de implementatie van Customer Insights en ziet dat andere partners nog wel worstelen met het CDP. “Het configureren van een CRM systeem en het aanmaken van tabellen om de klantdata zoveel mogelijk te structureren, is echt iets anders dan uitgaan van het gegeven dat organisaties al over heel veel data van hun klanten beschikken, maar daar alleen nog niets mee kunnen doen”.
Goed voorbereid
Van Haperen beschrijft het team van Intouch365 als een ‘slim team van data-nerds’, die zichzelf constant de vraag stellen wat een organisatie nou nog meer met die gegevens zou kunnen doen. “Doordat wij al zo’n tijd bezig zijn met klantdata en de ondersteunende Microsoft technologie zijn wij goed voorbereid op de grotere groep van bedrijven die straks met Customer Insights aan de slag kunnen gaan. Zo bieden wij onder meer een “Customer Insights Experience Track” aan, waarin organisaties op basis van standaard labs maar ook een proof of value op basis van hun eigen usecases en data kunnen evalueren wat een CDP hen kan bieden. Daarnaast bieden wij een ‘Customer Insights In A Day’ kennismakingsprogramma en kunnen wij natuurlijk een persoonlijke demo verzorgen”.
Op 19 september organiseert Intouch365 een gratis toegankelijk webinar waarin nader wordt ingegaan op de meest recente ontwikkelingen omtrent Customer Insights en Dynamics Marketing.
Over Intouch365
Intouch365 is gevestigd in Breda en stelt zich ten doel organisaties te helpen het maximale uit hun klantdata te halen. Als partner van Microsoft richt Intouch365 zich op de implementatie van Customer Insights, dat bestaat uit een Customer Data Platform èn een Customer Journey Builder.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.